Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام شیخلووند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارش برف که از عصر روز جمعه هفته گذشته شروع شده است اظهار کرد: احساس مسئولیت شهروندان و دوستداران فضای سبز در اردبیل ستودنی است و این اطمینان را می‌دهیم که خسارت وارده شده به درختان نگران کننده نیست.

وی با بیان اینکه بارش برف در زمان اوایل هرس درختان انفاق افتاد، افزود: اگر بارش این برف از اوایل تا اواسط آبان اتفاق می‌افتاد خسارت جبران ناپذیری به درختان وارد می‌شود که به دلیل وجود برگ درختان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل از آماده باش کامل اکیپ‌های این سازمان برای برف تکانی درختان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران زحمتکش شهرداری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل برای محافظت از درختان در آماده باش هستند.

شیخلووند به هماهنگی اداره برق در زمان هرس درختان اشاره کرد و گفت: بدون حضور نیروهای اداره برق و نیز قطع برق منطقه نمی‌توان نسبت به هرس درختان اقدام کرد و این وظیفه ذاتی نیازمند همکاری و هماهنگی اداره برق است.

وی افزود: از اواخر آبان هرس درختان را شروع کردیم که در طول یک هفته همکاری مناسبی از سوی اداره برق را شاهد بودیم ولی متأسفانه به دلیل تعطیلی ۲ هفته‌ای این اداره به مشکل برخوردیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر تعداد درختان شکسته شده بر اثر بارش برف گفت: بارش برف روز جمعه موجب شکستن شاخه ۳۰ الی ۴۰ اصله درخت شد و کمتر از ۱۰ اصله درخت به طور کامل شکست که این میزان خسارت کاملاً عادی است اما ما راضی به شکستن این تعداد از درختان نیز نیستیم.

شیخلووند با بیان اینکه درختان صنوبر به دلیل برگ ریزی دیرتر نسبت به سایر گونه‌ها بیشتر مورد تهدید شستن شاخه‌ها بر اثر بارش برف است، ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند زودتر از موعد مشخص و قبل از به خواب رفتن درختان اقدام به هرس شاخه‌های درختان کند که در این صورت خسارت به درخت وارد می‌شود.

مردم از قطع بدون مجوز درختان مزاحم خودداری کنند

وی به راه اندازی شعبه قطع اشجار در دادگاه اشاره کرد و گفت: این شعبه برای رسیدگی به قطع و هرس بدون اجازه شهرداری راه اندازی شده و ما نمی‌خواهیم پای مردم به چنین مکان‌هایی باز شود و از مردم عاجزانه درخواست داریم درختان را بدون مجوز هرس نکنند و چنانچه احساس کردند درختی برای آنها مزاحمتی ایجاد کرده به ما اطلاع دهند که اگر واقعاً نیاز به هرس و یا قطع باشد در کمیته قطع اشجار به آن رسیدگی خواهد شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل ادامه داد: در این کمیسیون درختان کهنسال و یا خشکیده که با شکستن آنها احتمال ایجاد خطر و خسارت برای مردم و اموال می‌رود شناسایی شده و با نظر این کمیسیون قطع و به جای یک اصله درخت قطع شده ۱۰ اصله درخت در نقاط مختلف کاشته می‌شود.

شیخلووند با انتقاد از برخی فعالان فضای مجازی در ایجاد نگرانی بی مورد در شهروندان اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای به دنبال زیر سوال بردن عملکرد کارگران و مسئولین شهرداری بوده و با تهیه تصاویر و فیلم از شاخه‌های درختان که توسط نیروهای فضای سبز هرس شده و انتشار به عنوان شاخه‌های شکسته شده در فضای مجازی موجب نگرانی مخاطبان خود می‌شوند.

افزایش سرانه فضای سبز اردبیل به هشت مترمربع در اردبیل

وی سرانه فضای سبز شهر اردبیل را به ازای هر نفر هشت مترمربع عنوان کرد و گفت: این رقم در جهان ۲۰ مترمربع و در کشور ما ۱۲ مترمربع است که امسال با کاشت ۲۴۰ هزار اصله انواع درختچه، ۲۵ هزار اصله انواع درخت و نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته انواع گل در صدد افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل هستیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل توسعه متوازن فضای سبز در مناطق پنجگانه شهر اردبیل را یادآور شد و افزود: مناطق چهار و پنج شهر اردبیل از مناطق کم برخوردار فضای سبز بود که در برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ منطقه پنج اولویت اول و منطقه چهار اولویت دوم توسعه فضای سبز را خواهند داشت.

شیخلووند به هزینه نگهداری و توسعه فضای سبز شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: سالانه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای پرورش و کاشت گل و گیاه، درخت و درختچه و نیز چمن طبیعی هزینه می‌شود که نیازمند نگهداری صحیح از سوی مردم نیز هستیم.

کد خبر 5084450

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل شهرداری اردبیل فضای سبز سرانه فضای سبز بارش برف ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا ترور دانشمندان هسته ای بوشهر گرگان عکس استانها هفته بسیج سرپرست سازمان سیما شهر اردبیل هرس درختان اصله درخت اداره برق بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمدهادی علی احمدی در این باره گفت: با افزایش دمای هوا و فعالیت مجدد آفات و به منظور مدیریت تلفیقی آفت پوستخوار کاج، نصب تله‌های فرمونی در بوستان سرخه حصار آغاز شده است.

او با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی در خصوص مدیریت آفت پوستخوار و همچنین صیانت از درختان کاج افزود: هرساله با مناسب شدن دمای هوا و رصد فعالیت آفت مذکور، تله های فرمونی نصب می شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۳، فرمونها که در حقیقت نوعی جلب کننده حشرات بالغ هستند آفت را به سمت تله های نصب شده هدایت کرده و آنها را به دام می اندازند.

علی احمدی ادامه داد: این راهکار یکی از موثرترین روش‌ها در کاهش جمعیت فعال این حشره بوده و در کنار سایر اقدامات کنترلی از قبیل آبیاری منظم، تغذیه و اصلاح تشتک درختان، روغن پاشی زمستانه و سمپاشی نقاط کانونی، بقای درختان کاج را تضمین خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، حفاظت از درختان و نگهداشت بهینه فضای سبز این بوستان بسیار حائز اهمیت بوده و برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی مدون به منظور نیل به این مهم در دستور کار اداره فضای سبز قرار دارد.

کد خبر 845356 برچسب‌ها گیاهان و درختان بوستان

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۰ رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب
  • هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان
  • هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • خسارت باران به زیرساخت‌های انرژی در قشم
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد