Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا میرزایی مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره نتیجه پرونده الکترونیک سلامت روستائیان گفت: پرونده سلامت که کاری حدود ۸ تا ۱۰ ساله بود با همت دکتر نمکی وزیر بهداشت بالاخره به سرانجام رسیده است.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه جمعیت حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاعی روستایی مدیریت می‌شوند گفت: حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر پرونده سلامت دارند و اطلاعات در سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت (سیب، ناب و سینا) ثبت شده و در حال اخذ گزارش فعالیت حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۶ هزار نفر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی مابقی این افراد که معمولا در جا‌های دورافتاده کشورهستند و دسترسی به اینترنت ندارند هنوز پرونده سلامت ندارند که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند.

وی با تاکید بر پیگیری ۲ ساله سازمان بیمه در ارائه نسخه الکترونیک اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد پزشکان در بخش خصوصی شهری به سامانه نسخه نویسی دسترسی دارند و این روند در حال کامل شدن است. درصدی از داروخانه‌ها هم از نسخه پیچی الکترونیکی استفاده می‌کنند که این امر روز به روز در حال ارتقاء است. نسخه نویسی در سطح یک هم همراه با نظام ارجاع الکترونیک در حال انجام است که نیاز به لینک سامانه‌های وزارت بهداشت به سامانه‌های سازمان بیمه دارد که اینکار از استان اصفهان آغاز شده است. ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک نسخه نویسی و نسخه پیچی به طور کامل به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

میرزایی با اشاره به حذف دفترچه کاغذی گفت: فعالیت‌های سازمان بیمه در راستای حذف دفترچه بیمه آغاز شده و ان شاء الله در سال آینده تعداد دفترچه کمتری چاپ می‌شود. به محض کامل شدن فرآیند الکترونیکی کردن، دفترچه‌های کاغذی به طور کامل حذف می‌شود.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران درباره تمدید دفترچه سلامت تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ گفت: تمام کسانیکه تحت پوشش سلامت هستند به ویژه کسانیکه بیمه سلامت رایگان دارند تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ تمدید بیمه شده اند.

وی با اشاره به حذف آزمون وسع برای تمدید دفترچه بیمه سلامت هم گفت: تا ۱۰ روز قبل به دلیل الزام ارزیابی وسع برای تمدید دفترچه این کار انجام نشده بود، ولی چون نیاز به آزمون وسع تا آخر کرونا برداشته شده است این افراد برای تمدید دفترچه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. آیین نامه آزمون وسع به دلیل سختگیرانه بودن و ایجاد مشکل برای جامعه روستایی با موافقت هیات دولت فعلا تا آخر کرونا حذف شده و از سال آینده با آیین نامه جدید مجددا برقرار می‌شود.

میرزایی با تاکید بر پوشش بیمه برای دارو‌های کرونا خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت کلیه بیماران کرونایی روستایی که به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند و در صورت ضرورت بستری بدون پرداخت هیچگونه وجهی با هزینه وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه تحت درمان قرار می‌گیرند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیمه بیمه سلامت پارسی خبر سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت تمدید دفترچه هزار نفر تا آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت