Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، اسماعیل سلیمی با اشاره به برخی تصمیمات اتخاذ شده پیرامون استقرار واحدهای اورژانس در برخی از ایستگاه‌های مترو، گفت: در همین راستا و برای انجام آخرین هماهنگی‌ها نشستی مشترک با نمایندگان شرکت مترو، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور و ... داشتیم که در این جلسه ضرورت اتصال برخی ایستگاه های مترو از جمله ایستگاه های در دست افتتاح به مراکز درمانی و نیز پیش بینی استقرار واحد اورژانس در این مجموعه ها مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه بنا شد در این خصوص مکاتباتی با شورای شهر تهران، وزارت بهداشت،   سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و ... انجام شود، گفت: فاز اولیه اتصال هشت ایستگاه مترو به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت است و علاوه بر آن واحدهای اورژانس نیز در برخی از ایستگاه ها مستقر خواهند شد که برای این موضوع نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا شرکت مترو نیز هزینه مربوطه به اجرای گالری و رمپ این اتصال را در قالب دو ایستگاه موجود و در حال احداث برآورد و ارائه کند، گفت: باید سازمان یا سازمان های متولی اجرای این طرح مشخص شوند.

به گفته معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پس از انجام اقدامات اولیه و در صورت موافقت نهادهای بالادستی و تامین اعتبار این اقدام اجرایی خواهد شد.

سلیمی اضافه کرد: همچنین مقرر شد پیش نویس توافقنامه تشریحی با هدف تعیین مسئولیت ها و سازمان‌های متولی و نیز تقسیم وظایف از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ظرف یکماه آینده تهیه شود.

پربیننده ترین کدام مشاغل از اول آذر فعال هستند؟ تعیین تکلیف استخدام ۳۰۰هزار پرسنل شهرداری‌ها/ مدل جدید پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهران تعطیل نشد تعطیلی مراکز تعویض پلاک شهرهای قرمز به مدت دو هفته احتمال اجرای محدودیت منع تردد از ساعت۲۱ روز ۲۴آبان در تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان متروی تهران ایستگاه مترو ایستگاه مترو تهران سهام عدالت ایستگاه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.

به گزارش مشرق، شهریار افندیزاده با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اعلام کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در یک روزنامه خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندیزاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تأمین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران به طور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندیزاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسؤولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام‌های لازم را انجام دهد.

افندیزاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

افندیزاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد