Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:05:53 GMT

ترامپ دو شرکت بزرگی چینی را تحریم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۰۸۶۶

ترامپ دو شرکت بزرگی چینی را تحریم می‌کند

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، دولت ترامپ در ادامه سیاست‌های تقابل خود با چین قصد دارد یک شرکت بزرگ چینی به نام SMIC را که در حوزه ساخت ریزپردازنده فعالیت دارد به لیست تحریم‌های خود اضافه کند. آمریکا همچنین شرکت که در زمینه حفاری نفت و گاز در دریا – CNOOC – فعالیت می‌کند را نیز تحریم خواهد کرد. آمریکا این دو شرکت را متهم کرده با ارتش چین همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شرکتی به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شود، شهروندان این کشور حق ندارند در آن شرکت سرمایه‌گذاری کرده و یا محصولات آن را خریداری کنند.

آمریکا در موضوعات مختلفی با چین اختلاف دارد. مسلمانان اویغور، منشاء کرونا، هنگ کنگ، تایوان، تجارت و دریای چین جنوبی قسمتی از این اختلاف است. پکن همواره واشنگتن را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند. آمریکا طبق یک قانون، هر شرکت چینی را که به همکاری با ارتش و دیگر نهادهای نظامی این کشور متهم باشد، تحریم می‌کند.

 

شفقنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی دولت ترامپ تحریم شرکت چینی محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن به زودی به پکن می‌رود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پولیتیکو، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در طول سفر خود به چین، در مورد اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسئولانه روابط بین واشنگتن و پکن گفت وگو خواهد کرد.

دانیل کریتنبرینک دیپلمات ارشد و دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه بلینکن در سفری چهار روزه از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی پکن می‌شود در مورد این سفر به خبرنگاران، گفت: ما با رویکردی واقع‌بینانه، مطمئن و با تمایلی صادقانه به پکن می‌رویم تا رقابت خود با چینی‌ها را به مسئولانه‌ترین شکل ممکن، مدیریت کنیم.

کریتنبرینک همچنین با بیان اینکه مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور اصلی‌ترین هدف سفر بلینکن به چین است، افزود: ما امیدواریم که در این سفر حداقل به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در شرایط کنونی عاقلانه نیست که لیست بلندبالایی از دستاوردها را برای سفر بلینکن به چین پیش‌بینی کرد، گفت: با این وجود ما امیدواریم که در گفت وگو با مقام‌های چینی در مورد تعدادی از موضوعات مشخص به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که در پنج سال گذشته از چین بازدید می‌کند و اولین مقام کابینه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در چهار سال گذشته به پکن سفر خواهد کرد.

از زمانی که واشنگتن سفر برنامه‌ریزی شده بلینکن به پکن در ماه فوریه را پس از مشاهده و سرنگونی یک بالون چینی در حال پرواز بر فراز ایالات متحده، به تعویق انداخت، برقراری تماس‌های دیپلماتیک بین دو کشور با دشواری‌های زیادی مواجه بوده است.

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟