Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: رویداد بین‌المللی شهر‌های هوشمند روز‌های ۳ و ۴ دسامبر امسال برگزار خواهد شد. یکی از سخنرانی‌های این کنفرانس به شهر مشهد اختصاص داده شده است و روز جمعه ۱۴ آذرماه، گزیده‌ای از اقدامات مشهد در حوزه هوشمندسازی شهری ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.

او با اشاره به برگزاری مجازی این کنفرانس به دلیل بیماری کرونا افزود: نمایندگانی از کشور‌های مختلف از جمله ایتالیا، دانمارک، بلغارستان، آفریقای جنوبی، آلمان، اسلوونی، اتریش، لهستان، هند، ایرلند نیز در این رویداد شرکت دارند و در ارتباط با ابعاد گوناگون تحول شهر‌های هوشمند همچون حکمرانی هوشمند، فناوری‌های هوشمند، جوامع هوشمند، اقتصاد هوشمند، امنیت هوشمند، حمل و نقل و محیط زیست هوشمند به ارائه دستاورد‌های خود خواهند پرداخت.
بیشتر بخوانید مشهد در فهرست شهر‌های هوشمند جهان قرار می‌گیرد
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ادامه داد: در این کنفرانس نیز مانند آنچه در اجلاس WSIS ۲۰۲۰ به میزبانی شهر ژنو سوئیس انجام شد، به معرفی تعدادی از طرح‌ها و فعالیت‌های صورت‌گرفته در مشهد، در حوزه شهر هوشمند خواهیم پرداخت که از آن جمله می‌توان به نظارت هوشمند بر ساخت‌وساز‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، شهرداری هوشمند و اقدامات خاص برای دوران پساکرونا برای کاهش رفت و آمد شهروندان، زیرساخت‌های پرداخت خرد شهروندی، توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری و تجمیع دکل‌های مخابراتی اشاره کرد.

رجائیان با اشاره به محور‌های اصلی برگزاری این رویداد بیان کرد: ارگان‌های دولتی، بخش‌های خصوصی، نهاد‌های آکادمیک و مجامع مهندسی از سراسر جهان در کنفرانس بین‌المللی بخارست برای بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مرتبط با شهر‌های هوشمند گرد هم می‌آیند تا زمینه‌ای برای افزایش آگاهی و درک بهتر مفاهیم شهر‌های هوشمند و مشارکت فعال در فرایند توسعه شهر‌های هوشمند فراهم آمده و موجب تسهیل ارتباط و تعامل فعالان شهر‌های هوشمند جهان شود.

او تصریح کرد: نخستین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۳ برگزار شده و به طور پیوسته، برگزاری آن سالانه تداوم داشته است که در امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن هستیم که فرصتی برای ارائه دستاورد‌های مشهد در حوزه هوشمندسازی و بهره‌مندی از تجربیات سایر شهر‌های موفق جهان در این عرصه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تاکید کرد: با شتاب گرفتن فرایند تحقق مفهوم شهر هوشمند در مشهد، که در دوره اخیر مدیریت شهری به طور جدی دنبال شده است، ارتباط با نهاد‌های معتبر بین‌المللی در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا در پی ارتباط و تعامل کارشناسان این سازمان با مجامع بین‌المللی، دستاورد‌های ارزشمندی در سال اخیر در این حوزه داشته‌ایم که به عنوان مثال می‌توان به کسب مدال نقره جشنواره معتبر wego در بخش شهر‌های هوشمند پایدار و حضور موفق در چندین رویداد جهانی اشاره کرد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنفرانس های بین المللی شهرداری مشهد شهر های هوشمند بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، حسین اسدی اظهار کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی افزود: امسال با وضعیت کم آبی که در کشور و استان داریم همکاران ما در شرکت‌های آب و فاضلاب در نوک پیکان این بحران هستند که ضمن خدا قوت به همه این عزیزان، اعلام می‌کنیم با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود تا تابستان امسال را بدون مشکل از نظر تأمین آب سپری کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به طرح‌های این شرکت، خاطرنشان کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیرزمینی ایفا می‌کند.

اسدی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست و اضافه کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در راستای تأمین آب، تصریح کرد: با اجرای به موقع طرح‌های آب‌رسانی، مدیریت مصرف صحیح آب در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و هماهنگی دوسویه شرکت‌های آبفا و آب منطقه می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای تأمین آب شرب پایدار در استان برداریم.

کد خبر 745470

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل