Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی روز دوشنبه درباره اینکه نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای حقوق بشر، در قبال ترور شهید فخری‌زاده‌ موضع‌گیری صریح و روشن نکردند، اما در قبال کوچکترین حادثه تروریستی در کشورهای غربی غوغا می‌کنند، افزود: غربی‌ها باید به افکار عمومی جهانی پاسخ دهند، اگر کشتن یک دانشمند با گلوله و بمب تروریسم نیست، پس ادبای آمریکا و اسرائیل چه کاری باید بکنند که از نظر شما تروریسم باشد؟

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ و در رأس آنها رژیم آمریکا، همه چیز را بر اساس منافع و سیاست‌های خود تحلیل و ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، ملاک تصمیم و اقدام غربی‌ها حق و عدالت نیست، بلکه منفعت و سود آنها است؛ به همین جهت هم دربرخورد با تروریسم هم همین طور رفتار می‌کنند.

باقری کنی افزود: اگر شخص یا کشوری تأمین کننده منافع آنها باشد حتی اگر بارزترین و آشکارترین جنایت‌ها را هم مرتکب شده باشد، از نظر آنها اشکالی ندارد؛ مثلا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی نه تنها متعرض آنها نمی‌شوند بلکه از آنها حمایت هم می‌کنند و متحد راهبردی آنها هم هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه باید واقع‌بین باشیم، اظهارداشت: سازمان ملل از یک سو، ترور شهید فخری‌زاده را حتی محکوم هم نکرد و از سوی دیگر با اذعان به قتل ٢٢٢ کودک یمنی توسط رژیم سعودی، عربستان را از فهرست کشورهای کودک کش، خارج کرد. برخی از کشورهای اروپایی هم که در قبال این جنایت موضع گرفتند، بدون اشاره به تروریستی بودن این جنایت از محکوم کردن آن سرباز زده و گستاخانه با برابر دانستن جلاد و شهید، طرفین را به خویشتنداری دعوت کردند.

چراغ سبز اروپایی‌ها به تروریست‌ها
باقری کنی تاکید کرد: اروپایی‌ها با تروریستی ندانستن این جنایت و محکوم نکردن آن به تروریست‌ها چراغ سبز نشان دادند و با این رویکرد عملاً تیغ تروریست‌ها را تیز می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به استعفای مشکوک چند روز پیش گزارشگر ویژه قتل‌های خودسرانه شورای حقوق بشر، تأکید کرد: خانم کالامارد، در گزارش اخیر خود، ترور شهید سلیمانی را نقض حقوق بین‌الملل دانسته و ادعاهای آمریکا برای توجیه این ترور را غیرموجه اعلام کرده بود، بنابراین چون قبول نکرد مطابق نظر آمریکایی‌ها رفتار کند، مجبور به استعفا شد.

معاون رئیس قوه قضاییه درباره روشنگری اقدامات غربی‌ها برای جوانان کشورمان، اظهار داشت: چندی قبل با یکی از سفرای غربی مقیم تهران ملاقاتی داشتم و او در مورد اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد، ولی من از او سوال کردم شما در مورد افرادی که جرمی مرتکب شدند و پس از طی فرایند دادرسی عادلانه برای آنها حکم صادر شده، ابراز نگرانی می‌کنید اما چرا برای کودکان و بیماران ایرانی که غربی‌ها اجازه دسترسی دارو به آنها را نمی‌دهند و به همین دلیل از بین می‌روند، ابراز نگرانی نمی‌کنید!؟ این بچه‌ها در کدام دادگاه و به چه جرمی محکوم به مرگ شده‌اند؟

وی یادآور شد: چندی قبل مدیر کودکان خانه «ای بی» به من گفت به طرف سوئدی نامه‌ای برای پانسمان مورد نیاز کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای ارسال کردیم، اما سوئدی‌ها نوشتند به خاطر تحریم‌ها نمی توانیم به شما پانسمان بدهیم. این در حالی است که در مقررات حقوق بین‌الملل در زمان جنگ هم مجروح، بیمارستان، آمبولانس و بیمار از تعرض مصون هستند.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودرو حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشور را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

برچسب‌ها محسن فخری‌زاده ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن فخری زاده ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه محسن فخری زاده ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضاییه اخبار کنکور ستاد حقوق بشر تروریست ها فخری زاده غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بهروز واحدی»؛ اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳

روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی «بهروز واحدی» از نیرو‌های سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهیدوالامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

این شهید والامقام دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • «بهروز واحدی»؛ اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام
  • یک پلیس در خاش به شهادت رسید