Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور حبیب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرک "دامداران" و "جوانان" در حال حاضر از آن به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی یاد می‌شود و در تقسیمات کشوری جایگاهی ندارند، اظهار داشت: این سکونت‌گاه‌ها در قالب طرح شناخت و تخصیص کد و شناسه تقسیماتی در دفتر تقسیمات کشوری تحت بررسی و مطالعه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ۲ شهرک چون متولی مشخصی برای ارائه خدمات رفاهی برای آن مشخص نشده، سبب محرومیت ساکنان آن از حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ۲ منطقه که افراد زیادی در آن ساکن هستند نه در محدوده روستا و نه در محدوده شهر قرار دارند، اضافه کرد: به همین دلیل متولی مشخصی برای ارائه امکانات در این شهرک‌ها وجود ندارد.

وی افزود: شهرک دامداران که در جوار میدان دواب بوکان احداث شده، دارای ۴۳ هکتار مساحت بوده و در شرق شهر بوکان واقع شده است که بیش از ۲۰ سال از احداث آن می‌گذرد.

حبیب‌زاده در خصوص شهرک جوانان نیز اظهار کرد: این شهرک نیز در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ در نزدیکی روستای "ینگیجه" در نزدیکی شهر بوکان درزمین‌های کشاورزی این روستا احداث شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک در شهرک دامداران حدود ۵۳۰ خانوار و در شهرک جوانان نیز بیش از ۷۰ خانوار ساکن هستند.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دومین شهر مهاجر پذیر کشور بعد از کرج بوده و سومین شهر پرجمعیت در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

این شهرستان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و سیمینه است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی وزارت کشور بوکان سکونتگاه غیررسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی وزارت کشور بوکان سکونتگاه غیررسمی آذربایجان غربی وزارت کشور بوکان سکونتگاه غیررسمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه