Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراکز مهارت آموزی کوثر منطقه 2 با هدف حمایت از  اقتصاد خانواده زنان سرپرست خانوار به بهره بردرای رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، یوسف مزارعی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به نقش مهم مهارت اموزی در رونق اشتغال و کارآفرینی  گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای سیاستهای شهرداری تهران درحمایت از اقشار آسیب پذیر، با نگرشی جامع به فرایند توانمندسازی به عنوان یک فرایند مستمر و پایدار، اقدام به تجهیز و راه اندازی مراکز مهارت آموزی کوثرکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مراکز مهارت آموزی کوثر منطقه با رویکرد اجتماعی و اقتصادی  با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی  در حوزه های تولید کالای خواب، حجاب برتر و هنرهای دستی  به فعالیت می پردازد .
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو افزود:   با بهره برداری از مرکز مهارت آموزی کوثر ظرفیت اشتغال  برای 15 نفر از بانوان سرپرست خانوار مطابق با قوانین وزارت کار فراهم شده است و تعدادی از بانوان که شرایط حضور دراین مراکز ندارند به صورت کار درمنزل با این مجموعه همکاری می کنند.
وی افزود: در تداوم برنامه های  حمایتی مدیریت شهری برای زنان سرپرست خانوار، نخستین مجتمع روان‌شناسی و مشاوره‌ای شهر تهران  که خدمات ویژه‌ای به زنان سرپرست خانواده ارائه می‌کنددر منطقه دو راه اندازی شده است.
به گفته معاون شهردار منطقه2 بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند تهیه شده است و خدمات پیش بینی شده براساس نیازها و شرایط افراد ارائه می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مهارت آموزی سرپرست خانوار مهارت آموزی زنان سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان

 رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه‌های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی برای یک‌هزارو ۲۴۸ نفر از زندانیان اشتغال ایجاد کرده است.

 به گفته حجت الاسلام سیدحسین حسینی، ۵۷۰ نفر از این افراد به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان برای راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری ۲ هزار و ۳۱۸ فقره گواهی نامه مهارت حرفه‌آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • افتتاح مرکز «پویش‌شهر» یاورشهر ۹ برای ۱۴۰۳
  • تجمع بانوان خورموجی در حمایت از زنان و کودکان غزه