Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به ترور محسن فخری زاده و با بیان اینکه فقط دولت‌هایی تروریسم را محکوم نمی‌کنند که از وجود و اشاعه تروریسم سود می‌برند، گفت: اروپایی‌ها با تروریستی ندانستن این جنایت و محکوم نکردن آن به تروریست‌ها چراغ سبز نشان دادند و با این رویکرد عملاً تیغ تروریست‌ها را تیز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با "رادیو فرهنگ" در پاسخ به اینکه چرا نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای حقوق بشر، در قبال ترور شهید فخری‌زاده‌ موضع‌گیری صریح و روشن نکردند، اما در قبال کوچکترین حادثه تروریستی در کشورهای غربی غوغا می‌کنند، دلیل این برخورد دوگانه چیست؟ اظهار کرد: قدرت‌های بزرگ و در رأس آنها رژیم آمریکا، همه چیز را بر اساس منافع و سیاست‌های خود تحلیل و ارزیابی می‌کنند. به عبارت دیگر، ملاک تصمیم و اقدام غربی‌ها حق و عدالت نیست، بلکه منفعت و سود آنها است، به همین جهت هم در برخورد با تروریسم هم همین طور رفتار می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌ که اگر شخصی و یا کشوری تأمین کننده منافع آنها باشد حتی اگر بارزترین و آشکارترین جنایت‌ها را هم مرتکب شده باشد، از نظر آنها اشکالی ندارد، افزود: مثلا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی نه تنها متعرض آنها نمی‌شوند، بلکه از آنها حمایت هم می‌کنند و متحد راهبردی آنها هم هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه باید واقع‌بین باشیم، تصریح کرد: سازمان ملل از یک سو، ترور شهید فخری‌زاده را حتی محکوم هم نکرد و از سوی دیگر با اذعان به قتل ٢٢٢ کودک یمنی توسط رژیم سعودی، عربستان را از فهرست کشورهای کودک کش، خارج کرد. برخی از کشورهای اروپایی هم که در قبال این جنایت موضع گرفتند، بدون اشاره به تروریستی بودن این جنایت از محکوم کردن آن سرباز زده و گستاخانه با برابر دانستن جلاد و شهید، طرفین را به خویشتن داری دعوت نموده‌اند.

وی تاکید کرد: اروپایی‌ها با تروریستی ندانستن این جنایت و محکوم نکردن آن به تروریست‌ها چراغ سبز نشان دادند و با این رویکرد عملاً تیغ تروریست‌ها را تیز می‌کنند.

باقری کنی با اشاره به این که غربی‌ها که این روزها در قبال این جنایت آشکار سکوت کرده‌اند، چند روز قبل در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی نقض حقوق بشر در ایران بودند، تصریح کرد: غربی‌ها باید به افکار عمومی جهانی پاسخ دهند، اگر کشتن یک دانشمند با گلوله و بمب تروریسم نیست، پس ادبای آمریکا و اسرائیل چه کاری باید بکنند که از نظر شما تروریسم باشد؟

وی ادامه داد: اگر سلب حق حیات یک دانشمند و یک انسان بیگناه، نقض حقوق بشر نیست، پس تروریست‌ها چه کاری باید بکنند که از نظر شما نقض حقوق بشر باشد؟

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به "استعفای مشکوک چند روز پیش گزارشگر ویژه قتل‌های خودسرانه شورای حقوق بشر"، تأکید کرد: خانم کالامارد، در گزارش اخیر خود، ترور شهید سلیمانی را نقض حقوق بین‌الملل دانسته و ادعاهای آمریکا برای توجیه این ترور را غیرموجه اعلام کرده بود، لذا چون قبول نکرد مطابق نظر آمریکایی‌ها رفتار کند، مجبور به استعفا شد.

معاون رئیس قوه قضائیه درباره روشنگری اقدامات غربی‌ها برای جوانان کشورمان، اظهار کرد: چندی قبل با یکی از سفرای غربی مقیم تهران ملاقاتی داشتم و او در مورد اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد، ولی من از او سوال کردم شما در مورد افرادی که جرمی مرتکب شدند و پس از طی فرآیند دادرسی عادلانه برای آنها حکم صادر شده، ابراز نگرانی می‌کنید، اما چرا برای کودکان و بیماران ایرانی که غربی‌ها اجازه دسترسی دارو به آنها را نمی‌دهند و به همین دلیل از بین می‌روند، ابراز نگرانی نمی‌کنید؟! این بچه‌ها در کدام دادگاه و به چه جرمی محکوم به مرگ شده‌اند؟

وی یادآور شد: چندی قبل مدیر کودکان خانه "ای بی" به من گفت به طرف سوئدی نامه‌ای برای پانسمان مورد نیاز کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای ارسال کردیم، اما سوئدی‌ها نوشتند به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم به شما پانسمان بدهیم. این در حالی است که در مقررات حقوق بین‌الملل در زمان جنگ هم مجروح، بیمارستان، آمبولانس و بیمار از تعرض مصون هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران علی باقری کنی شهید محسن فخری زاده دبیر ستاد حقوق بشر تروریست ها نقض حقوق غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • آشکارشدن ابعاد جنایت‌بار دیگری از انفجار تروریستی کرمان