Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، قرارگاه حاج قاسم سلیمانی جهت کنترل ویروس کرونا با حضور فرمانده سپاه ناحیه دنا، شبکه بهداشت و درمان دنا، بخشداران، دهیاران، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بخش مرکزی، بهورزان بخش مرکزی و اصحاب رسانه در محل سالن شهید نجفی آغاز به کار کرد.

سرهنگ پاسدار ستوده‌نیا  فرمانده سپاه ناحیه دنا ضمن تبریک و تهنیت شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند بزرگ هسته ای گفت: طرحی پیش‌بینی شد مابین وزارت بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت مقابله و کنترل ویروس کرونا در که از چند روز قبل تشکیل و اجرایی گردید و در استان ما هم طبق روال کشوری اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه دنا گفت: در این طرح مسئول کل  قرارگاه دانشگاه علوم پزشکی است، معاون عملیاتی قرارگاه سپاه پاسداران و مسئولیت اجرایی به عهده پایگاه‌های بسیج، دهیاران، شبکه بهداشت و سپاه که در این طرح باید به صورت قرارگاهی عمل شود و با برنامه‌ریزی دقیق وحساب شده پای کار برویم.

این فرمانده عنوان کرد: از امروز باید با رمز حی علی خیرالعمل  به جاهایی  که ویروس رفته حمله کنیم و با شدت بیشتر و جدیت تمام‌تر نسبت به گذشته برای ریشه کن کردن این ویروس تلاش کنیم.

وی گفت: در شهرستان دنا با ۶۵ پایگاه بسیج با حمایت شبکه بهداشت و درمان کار را شروع خواهیم کرد چرا که این کار از دست وزارت بهداشت به تنهایی بر نمی‌آید و می‌طلبد که در این شرایط حساس و بحرانی بسیج با اراده پولادین خود دست به دست جامعه پزشکی دهد و این ویروس را با همکاری آحاد مردم ریشه کن کند.

ستوده‌نیا اظهار کرد: جامعه پزشکی ما از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  خیلی شهید داده که در عمل ثابت کردند برای پول کار نمی‌کنند و جهاد در راه خدا از خصلت‌های بارز این عزیزان است.

وی گفت: آمدیم که مخفی کاری نشود و افراد بیمار شناسایی شوند و به سپاه و بهداشت معرفی گردند، شیوه کار به این شکل است که پنج کمیته در سطح  شهرستان تشکیل می‌شود و هر کمیته برنامه‌های خاص خودش را با نظارت واحد اجرا می‌کند، بسیج در هر پنج کمیته عضو است و در دو کمیته  مسئول بوده که برنامه‌ها و اهداف آنها مشخص شده است.

دکتر ساداتی مسئول آموزش تیم عملیاتی حاج قاسم سلیمانی هم گفت: طرح ما خیلی ساده شده است، می‌خواهیم در این طرح کاری کنیم که  درصد مراجعه کنندگان  به بیمارستان‌ها، مراکز و بهداشتی کم شود و آمار مبتلایان روز به روز کمتر تا نهایتا قطع شود.

وی عنوان کرد: گام اول ما  راه اندازی قرارگاه است که باید تمامی فعالیت های انجام شده به دو محل، فرماندهی سپاه و شبکه بهداشت و درمان اطلاع داده شود که بعد از بررسی به اطلاع قرارگاه استانی، استاندار و فرمانده سپاه خواهد رسید و مشکلات بررسی خواهد شد و گام دوم بلوک بندی شهری، روستایی است که در حوزه شهری حمایتی، مراقبتی و نظارتی هست.

وی گفت: در کل شهرستان ۵۵ تیم لازم داریم،گام سوم، وظایف تیم‌ها مشخص می‌شود، تیم هایی که در مرکز بهداشت هستند با عنوان تیم نظارتی حاکمیتی زیر نظر بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای هست، تیم حمایتی با نظارت بسیج جهت حمایت و رساندن بسته های معیشتی برای مبتلایان به کرونا، جذب کمک های خیرین و مردمی وجمع آوری کمک های حمایتی، اطلاع رسانی در مورد ممنوعیت مراسمات می باشد، تیم سوم نظارتی هست که مسئول نظارت بر کار سایر تیم‌ها، گزارش میزان مبتلایان رصد کامل بازار شهر و گزارش تخلفات به سپاه و شبکه بهداشت جهت اقدامات قانونی می باشد.

این مسئول گفت: طبق مصوبه قرارگاه حاج قاسم تمامی ادارات هر شهرستان باید خودروی خود اداره یا استیجاری را با هزینه همان اداره در اختیار قرارگاه شهرستان قرار دهند تا برنامه های قرارگاه به نحوه احسن و به موقع  اجرایی گردد.

ساداتی اظهار داشت: نقاهتگاه یکی از ضروریات و ملزومات است که تجهیز شدنش با شبکه بهداشت ودرمان است و کار نظارت و اجرایی آن با سپاه است.

شایان رئیس مرکز بهداشت شهرستان دنا هم گفت: امیدواریم کاری که با همکاری سپاه و شبکه بهداشت شروع شده مثمر ثمر واقع شود و این ویروس ریشه کن شود، کلیه پایگاه های بسیج، دهیاران، بهورزان و کسانی که دست یاری دادند برای مبارزه سراسری در کل شهرستان برای مبارزه با این ویروس باید بدانند که کار جهادی بسیار بزرگی را شروع کرده اند.

شایان گفت: سپاه همیشه در بحران‌هایی که همه ناتوان هستند و چاره ای ندارند با عزم راسخ و استوار خود وارد میدان می شود و با قاطعیت و برنامه ریزی‌های دقیق و منظم  کار را تمام می کند که باید تقدیر و تشکر ویژه ای شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرهنگ ستوده نیا شایان دهیاران رزمایش ویروس کرونایی شبکه بهداشت فرمانده سپاه حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری

تورج اسماعیلی اظهار داشت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته، اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد.

وی افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی سلامت با تجلیل از فعالان سلامت در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از ۱۵ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته ملی سلامت در تمام رده‌های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت شعار هفته سلامت ۱۴۰۳

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، آیین‌های تقدیر و تجلیل از فعالین عرصه سلامت، برپایی ایستگاه‌های سلامت ویژه کارکنان، بهره گیری از آموزه‌های دینی در خصوص بهداشت و تغذیه با حضور علما و روحانیون، ارتقای آگاهی کارکنان وظیفه در خصوص سلامت و راه اندازی دفتر مشاوره تغذیه از برنامه‌های این هفته است.

اسماعیلی ادامه داد: بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از اماکن سپاه، سرکشی از بیماران صعب العلاج، پیاده روی کارکنان و انجام مسابقات فرهنگی ورزشی، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه توسط کارکنان بهداشت و درمان سپاه استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی سلامت در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان