Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پهپادهای خودران تقویت شده با هوش مصنوعی با دقت 96 درصدی در مقایسه با تصویربرداری حرارتی سنتی برای یافتن افراد گمشده در جنگل‌ها بهتر عمل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آی ای، وقتی افراد در جنگل گم می‌شوند، زمان مهمترین مورد در نجات آنهاست، زیرا هرچه بیشتر در آنجا بمانند، مسائل خطرناک‌تری آنها را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا ما ابزاری برای سازماندهی چنین عملیات‌های جستجو و نجات به طور کارآمد و با سرعت زیاد در اختیار داریم؟
امروزه بیشتر عملیات‌های جستجو و نجات در جنگل با هلی‌کوپتر انجام می‌شود. پرسنل این هلیکوپترها در مناطقی پرواز می‌کنند که احتمال می‌دهند افراد گمشده در آنجا باشند و به دنبال آنها می گردند و برای کمک نیز از دوربین‌های تصویربرداری حرارتی استفاده می‌کنند.
این دوربین‌ها به منظور برجسته کردن تفاوت دمای بدن با محیط به کار گرفته می‌شود و نیروهای امدادی را قادر می‌سازد تا افراد گمشده را در جنگل‌ها بیابند. با این حال، این دوربین‌ها گاهی اوقات به خصوص هنگامی که هوا گرم است و درختان و شاخ و برگ‌های اطراف آنها درجه حرارت بالایی دارد، گیج می‌شوند.
محققان با در نظر گرفتن این حقایق، تصمیم گرفتند پهپادهایی را مهندسی کنند که به طور ویژه در تشخیص انسان از هر چیزی که اطرافش است، مهارت داشته باشد. آنها با استفاده از یک برنامه یادگیری عمیق برای بهبود تصاویر جمع آوری شده توسط پهپادها به این مهم دست یافتند.
محققان در مطالعه خود نوشتند: در آینده، نجات افراد گمشده، بیمار یا زخمی به طور فزاینده‌ای توسط پهپادهای خودران انجام خواهد شد. یافتن انسان در جنگل‌های متراکم به دلیل عدم دید، چالش برانگیز است و برای آن به مکانیزم‌های شناسایی قوی نیاز است. ما نشان دادیم که تشخیص خودکار افراد گمشده در جنگل‌ها را می‌توان به طور چشمگیری با ترکیب تصاویر قبل از طبقه‌بندی بهبود بخشید.
وی افزود: روش ما با دقت 96 درصدی بسیار بهتر از تصویربرداری حرارتی سنتی با دقت 25 درصد عمل می‌کند.
از همه بهتر اینکه محققان می‌گویند این سامانه آماده استفاده است و اطمینان دارند که بسیاری از سازمان‌ها در صف انتظار خواهند بود تا از این فناوری جدید استفاده کنند.
این مطالعه در مجله Nature Machine Intelligence منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استفاده پهپاد افراد گمشده جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد

حسن مصفا  گفت: در پی وقوع سیل و طغیان رودخانه ماشکید روستای کلاتک شهرستان مهرستان تیم عملیاتی هلال احمر در حال جستجو نوجوان ۱۸ ساله در منطقه هستند که براثر بی احتیاطی برای ماهگیری رفته بود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی وضعیت قرمز هواشناسی همواره توصیه شده است هموطنان از اتراق کردن و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در مسیرهای ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

وی بیان کرد: تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خط ارتباطی برای دریافت خدمات امدادی از سوی مردم است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بقایای اجساد سه جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • نمایش پهپادها و موشک ها در رژه روز ارتش مشهد
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها