Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: به دنبال طراحی خودروهای پیشرفته و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور هستیم.

 به نقل از وزارت صمت، سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صمت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در خصوص بررسی طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون بیاییم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمند سازی در صنعت خودرو را دنبال می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمند سازی است، بیان کرد: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

در این جلسه با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی سازی بیشتر، توجه به تاب آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان (ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، خودروی Kia EV۲ کراس اور برقی کوچک و ارزان قیمت است. این نخستین باری است که خودروی برقی کیا در محیط باز مشاهده شده هرچند عرضه آن در آمریکا تایید نشده است.

این خبر در حالی منتشر شده که احتمالا تسلا برنامه های خود را برای عرضه خودروی مدل ۲ با قیمت ۲۵ هزار دلار دربازار متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه را به نفع اجرای برنامه های شرکت برای ساخت یک تاکسی رباتیک تمام خودران کنار گذاشته است.

هنوز قیمت رسمی خودرویKia EV۲ اعلام نشده اما نشریه الکتریک اعلام کرده احتمالا بهای خودرو ۲۰ میلیون ون یا معادل ۱۵ هزار دلار باشد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که قیمت خودروی کره ای کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که بسیار ارزان تر از متوسط قیمت یک خودروی برقی (۵۲ هزار دلار)در حال حاضر است.

بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای برقی طی سال های مختلف قول داده بودند خودروهای برقی ارزان قیمت انبوه تولید کنند اما بسیاری از آنها فراتر از طرح اولیه نرفته اند. خودروسازان چینی چند وسیله نقلیه برقی بسیاری ارزان قیمت مانند Seagullمتعلق به BYD با قیمت ۱۱۵۰۰ دلار معرفی کرده اند، اما به دلیل تعرفه های وارداتی بالا هنوز به بازار آمریکا عرضه نشده اند.

فولکس واگن نیز قصد دارد به تدریج یک خودروی برقی ارزان قیمت ۲۶ هزار دلاری به نام ID.۲all معرفی کند. یک بخش شرکت فورد نیز هم اکنون مشغول تولید مجموعه ای از خودروهای برقی ارزان تر است.

کیا و شرکت هیواندای چند خودروی برقی ارزان قیمت با استفاده از پلتفرمE-GMP عرضه کرده اند از جمله هیوندای Ioniq۵ و کیاEV۶ خودروی کیا در بازار آمریکا عرضه شده و یک گزینه جایگزین وسایل نقلیه مدل ۳ و Y تسلا به حساب می آید.

کد خبر 6084237 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها