Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@17:32:16 GMT

کشف کالاهای اساسی احتکار شده در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۱۱۷

کشف کالاهای اساسی احتکار شده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با پدیده شوم احتکار، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اردبیل، گزارش‌هایی مبنی بر احتکار کالای اساسی در یک واحد انباری در روستای قاسم قشلاقی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت گزارش های دریافتی و نیز اخذ مجوز قضائی و با همراهی بازرسان به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان داشت: در بازرسی از انباری ۹ هزار و ۶۹۶ کیلوگرم رب، یک هزار و ۸۸۸ کیلوگرم قند و شکر، ۴۷۴ کیلوگرم لوبیا، یک هزار و ۴۸ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، یک هزار و ۲۹۳ عدد شامپو و ۲۳۷ ثوب پوشاک کشف شد.

وی بیان داشت: این مقدار کالا به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود.

حسینی تصریح کرد: ارزش کالاهای مکشوفه بنا به اظهار نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۸۹۳ هزار ریال برآورد شده است.

وی گفت: در رابطه با کشفیات به دست آمده پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل قاچاق کالا کالای اساسی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی