Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، عباس مقتدایی خوراسگانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 10 آذر) در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شد که براساس آن باید اقداماتی برای صیانت از حقوق ملا ایران انجام شود که ۹ ماده قانونی دارد و بعد از تصویب دو فوریت آن در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت پیدا کرد، مفاد آن را بررسی و اصلاحات مورد نظر را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در قالب ۹ ماده به هیئت رییسه مجلس تقدیم شده است تا در دستور کار صحن قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی که در زمینه های بانکی و اقتصادی و خرید نفت به ایران متعهد بودند، تا ۲ ماه آینده تکالیف خودشان را انجام ندهند، دولت به خروج از همکاری پروتکل الحاقی موظف است.

وی گفت: در طول سال های گذشته برای حسن نیت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برخی نظارت ها و بازدیدها را پذیرفته بودیم و ما تکالیفی را انجام دادیم اما آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این زمان ۲ ماهه برای این داده شده تا اگر واقعا می خواهند به تعهدات عمل کنند فرصتی داشته باشند وگرنه موضوع خروج از پروتکل الحاقی را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با رویکرد دد منشانه دشمن دست به ترور می زند نشان از عجز دشمن در برابر توانایی های دانشمندان ایرانی و موفقیت های بی شمار دانشمندان دارد. در حوزه هایی نظیر رادیو داروها و هوافضا خوب پیش می‌رویم و دشمن نمی تواند پیشرفت ایران را تحمل کند.

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: قویتر شدن ایران در عرصه های مختلف با اعتماد به نفسی که در ملت ایران وجود دارد باید پیشرفت کشور را تداوم بدهیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های الحاقی لغو تحریم ها پروتکل الحاقی ترور کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف ای تی اف، سیاست‌ خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و این‌ها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم ‌ مرتبط است، رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند.

او افزود: در حال حاضر هر چقدر به این در و آن در می‌زنند نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشارها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشارهای معیشتی و اقتصادی بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته ‌وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد. بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های بخش تندرو مجلس است چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه ‌کردیم ۶ ماده بود، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ لایحه تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و در مقابل نظام موضع گیری کنند و در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم.

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس دستور دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می کنند.

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

کد خبر: 1225468 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب، بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس