Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) در نشست مجازی با کارشناسان امور کتابخانه‌های مساجد کشور ضمن تقدیر از مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری که دبیرخانه کشوری رواق کتاب را برعهده دارند، افزود: باید به سمت فعال کردن شبکه کتابخوان‌های مساجد کشور حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید با ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها، می‌توانیم شاهد حضور حداکثری اعضای کتابخانه‌های مساجد کشور در بستر فضای مجازی بوده و با تقویت شبکه کتابخوان‌های مساجد، تعداد کتابخوان‌ها را افزایش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه با پویش‌های مردمی بالاخص پویش مردمی شنبه‌های کتاب مساجد، حضور ائمه جماعات و کتابداران در شبکه کتابخوان‌ها تقویت خواهد شد، افزود: با معرفی کتاب در شنبه‌های هرهفته توسط ۱۲۰۰۰ کتابدار موجود در کتابخانه‌های مساجد و ائمه محترم جماعات مساجد، شاهد تقویت هرچه بیشتر شبکه کتابخوان‌های مساجد خواهیم بود.

 معاون فرهنگی هنری ستاد فهمای کشور با تاکید بر اینکه سیاست قدیم این ستاد بر سخت افزار و تجهیز کتابخانه‌های مساجد بوده است، افزود: سیاست‌های جدید ستاد با توجه به کمبود اعتبارات مالی، تقویت و گسترش نرم‌افزاری کتابخانه‌های مساجد کشور است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای ایجاد رادیو کتاب و تلویزیون کتاب با صدا و سیمای کشور در حال انجام است و با هماهنگی‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تقدیر از مروجین کتاب انجام خواهد شد.

سعادتی ادامه داد: با معرفی کتاب در طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد توسط مادران شهید می‌توان یک جریان سازی فرهنگی در مباحث کتاب و کتابخوانی ایجاد کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی و یا در مناطق سفید با تشکیل حلقه‌های کتابخوانی در مساجد برای کتابخوانی الگوسازی خوبی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کتابخانه های مساجد شنبه های کتاب رادیو کتاب کتابخانه های مساجد شبکه کتابخوان ها مساجد کشور فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر