Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:48:07 GMT

طرز تهیه پودینگ برنج لذیذ و مقوی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۴۱۸

طرز تهیه پودینگ برنج لذیذ و مقوی

پودینگ برنج یک دسر ترکی است که می‌توانید آن را به جای میان وعده میل کنید. این دسر در دسته دسر‌های مدرن قرار می‌گیرد و زمان آماده سازی آن کوتاه است، اما برای پخت آن باید صبر بیشتری داشته باشید. این دسر را به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.

مواد لازم برای پودینگ برنج برای ۴ نفر

برنج یک دوم پیمانه
آب دو پیمانه
شیر کم چرب دو پیمانه
شکر ۱۰ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت دو قاشق غذا خوری
وانیل یک دوم قاشق مربا خوری
زرده تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه پودینگ برنج

برنجتان را بین یک تا دو ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه برنج خیس خورد آن را با مقدار مناسب آب، درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب آن بجوشد و شروع به قل زدن کند.

درب قابلمه را روی آن قرار دهید و حرارت را کم کنید. هر چند دقیقه یک بار برنجتان را با یک قاشق چوبی هم بزنید. این کار را ادامه دهید تا برنجتان قد بکشد و آب آن تقریبا تمام شود.

شیر و شکر را به برنج اضافه کنید و آن‌ها را خوب با هم، هم بزنید. نشاسته ذرت را درون مقداری شیر حل کنید و در همان حال که مواد روی حرارت هستند نشاسته ذرت هم به آن‌ها اضافه کنید. در همین حین که موادتان روی حرارت قرار دارد آن را مدام هم بزنید تا پودینگتان ته نگیرد.

هنگامی که پودینگتان جوشید وانیل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت کم، کمی بجوشد. پودینگ برنج ترکی کمی به شیر برنج شباهت دارد. پودینگ شما حاضر است. آن را به ظرف سروتان منتقل کنید و آن را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس آن را میل کنید.

می‌توانید کمی زرده تخم مرغ را با سه قاشق غذا خوری از پودینگ خنک شده، خوب مخلوط کنید و روی پودینگتان بزنید و آن را برای چند دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن تغییر رنگ دهد و قهوه‌ای شود. دقت کنید که پودینگتان را برای مدت طولانی در فر قرار ندهید تا آب آن گرفته نشود.

 

منبع:کتاب کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پودینگ برنج پودینگ برنج دسر ترکی طرز تهیه پودینگ سبک زندگی پارسی خبر قرار دهید پودینگ برنج روی حرارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید