Web Analytics Made Easy - Statcounter

نارضایتی بازیکنانی که قادر به اجرای تاکتیک ها نیستند، ارسال از جناحین فاجعه بار و وحشتناک توپچی ها و آسیب پذیری های کهنه و قدیمی در خط دفاع؛ مشکلات آرسنال در حال افزایش است

در لحظاتی از بازی شب گذشته آرسنال و وولورهمپتون و شکست توپچی ها، تمام کاری که میکل آرتتا انجام می داد این بود که دست های خود را روی صورتش قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این امکان وجود داشت که آرتتا بتواند بقیه بازی را از لای انگشت های خود تماشا کند، قطعا این کار را می کرد.در جریان بازی با وولورهمپتون، بارها و بارها بازیکنان آرسنال فضاهایی را در کناره ها پیدا کردند و بارها و بارها وینگرها و فولبک های این تیم اقدام به سانترهای بسیار ناامید کننده‌ای کردند. در برخی مواقع معدود و نادر، این سانترها به هدف می رسید اما مهاجمان آرسنال این فرصت ها را هدر می دادند. به طور کلی، آرسنال در جریان بازی با وولورهمپتون 31 بار اقدام به ارسال از جناحین کرد که 23 سانتر از این 31 ارسال در نیمه دوم به ثبت رسیده است. در کل بازی، توپچی ها فقط دو ضربه در چارچوب داشتند. این ها آمار و ارقام خوبی به نظر نمی رسند و این به وضوح نشان می دهد که آرسنال در جناحین ضعف شدیدی دارد.

بدترین چیزی که درباره این شکست یعنی سومین باخت خانگی متوالی آرسنال می تواند گفت این است که آن ها در برخی مواقع مجددا شبیه به دوران اونای امری شده اند. آرسنال مقابل وولورهمپتون فاقد بسیاری از جنبه های دلگرم کننده سلطنت آرتتا از جمله استحکام در خط دفاعی و ساختار منسجم در خط هافبک بود و شب گذشته شرایط اینطور به نظر می رسید که گویا بازیکنان آرسنال به گذشته بازگشته اند. حدود یک سال پیش و در چنین روزی بود که اونای امری از هدایت آرسنال برکنار شد. اکنون که امری در ویارئال فوق العاده کار کرده است، اگر تصمیم بگیرد تا سایه روشن های تیم شکست خورده قبلی خود را تماشا کند، شاید با آرتتا احساس همدردی کند. امری این گروه از بازیکنان را به یاد می آورد، بازیکنانی که در خط هافبک شکاف های های زیادی ایجاد می کنند و در خط حمله نیز فاقد ایده لازم هستند. این بازیکنان باعث می شوند تا او احساس ناامیدی کند. هنگامی که یک سال قبل امری به بدترین مقطع مربیگری خود در آرسنال رسید، او شبیه به کسی به نظر می رسید که نمی دانست باید به چه شکلی مشکلات خود را برطرف کند. اکنون چنین چیزی را نمی توان راجع به آرتتا گفت اگرچه کاملا واضح است که شاگردانش قادر به اجرای برنامه های تاکتیکی او نیستند.

توماس پارتی و پل پوگبا

هیچ کس در آرسنال و یا حداقل خود آرتتا فکر نمی کرد که این ماجراجویی ساده با چنین ترکیبی که به هیچ وجه از توازن لازم برخوردار نیست، تا چه اندازه می تواند وحشتناک پیش برود. در اوایل دوران کاری آرتتا در آرسنال، بهبود خط دفاعی این تیم و قهرمانی در جام حذفی باعث شد تا مردم فکر کنند که کار او در آرسنال بسیار راحت تر و ساده تر از آن است که به نظر می رسد. اکنون آرتتا تاریک ترین و بدترین لحظات دوران مربیگری خود در آرسنال را سپری می کند و حتی شب قبل از او راجع به اخراج احتمالی‌اش از آرسنال سوال شد و او پاسخ داد:

این چیزی است که روزی که وارد این باشگاه شدم می دانستم یا اخراج خواهم شد و یا خودم باشگاه را ترک خواهم کرد. نمی دانم که آن روز، روزی است که قراردادم را امضا کردم، ماه بعدش است، 6 ماه بعد است یا یک سال بعد. تنها نگرانی من بازی گرفتن از بازیکنان و ارائه بهترین خدمات به باشگاه است. می دانم که روزی اخراج خواهم شد یا باشگاه را ترک می کنم اما نمی دانم که آن روز کی فرا می رسد.

در این مقطع، احتمال این که سران آرسنال نیمی از بازیکنان خود را به فروش برسانند، بیشتر از احتمال برکناری یک سرمربی دیگر است. چیزهای زیادی پیرامون برنامه های آرتتا تحت عنوان "پروژه آرسنال" ساخته شده است و می توان گفت که اکنون خود آرتتا پروژه آرسنال است! با این حال، هیچ شکی وجود ندارد که شرایط باید خیلی سریع بهبود پیدا کند: کسب 13 امتیاز از 10 بازی نخست توپچی ها در لیگ، بدترین شروع آن ها از سال 1981 است. در هفته های اخیر، شاهد تلاش آرتتا برای کاهش احتیاط در سبک بازی تیم خود بوده ایم و همین موضوع باعث شد تا آسیب پذیری های خط دفاعی مجددا در معرض دید قرار بگیرد. استفاده از پیر امریک اوبامیانگ به عنوان یک مهاجم مرکزی و تصمیم به استفاده از جو ویلوک به عنوان یک هافبک شماره 10 با شکست مواجه شده است.

بدیهی است که اکنون آرسنال به الکساندر لاکازت در خط حمله خود نیاز دارد. وضعیت این مهاجم فرانسوی در اکثر فصل بسیار ناامید کننده به نظر می رسد و تلاش چندانی برای حضور در ترکیب اصلی توپچی ها انجام نداده است. آن ها همچنین توماس پارتی را برای پوشش خط هافبک و آزادسازی بازیکنان تهاجمی برای حضور در خط حمله با مبلغ 45 میلیون پوند به خدمت گرفتند و این هافبک غنایی در بازی با منچستریونایتد عملکرد فوق العاده‌ای داشت اما اکنون دچار مصدومیت شده است. آرتتا تایید کرده است که مصدومیت پارتی بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت و در این باره گفت:

فکر نمی کنم که او در چند بازی آینده ما را همراهی کند.

طبق داده ها و اطلاعات ترانسفرمارکت، پارتی در 5 سال حضور خود در اتلتیکو مادرید فقط در 6 بازی به دلیل مصدومیت غایب بوده است و در این در حالی است که در آرسنال، او در 3 مسابقه به علت مصدومیت غایب بوده است. خبر خوب این است که هفته آینده و در دربی شمال لندن، این فرصت برای آرسنال مهیا شده است تا با کسب یک پیروزی تحول آفرین مقابل تاتنهام، این بحران تلخ را پشت سر بگذارد. خبر بد این است که اکنون تاتنهام در صدر جدول لیگ برتر انگلیس حضور دارد و مشخصا غلبه بر آن ها کار بسیار دشواری است. فشارها رو به افزایش است و سوالات زیادی مطرح شده است. آرتتا و شاگردانش در بازی های آتی باید به این سوالات پاسخ بدهند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: توپچی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ

به گزارش ورزش سه، از مدت‌ها قبل جدایی توماس توخل از بایرن مونیخ قطعی شده و از طرف دیگر سران این تیم مدت‌هاست به دنبال یک جانشین برای او می‌گردند.
پس از اینکه ژابی آلونسو پیشنهاد مونیخی‌ها را رد کرد و از طرفی ناگلزمان با آگاهی از وضعیت بایرن، قراردادش را با آلمان تمدید کرد، گزینه‌های اصلی آنها از دست رفته و اونای امری یکی از نام‌هایی بوده که در روزهای اخیر توسط رسانه‌های آلمانی مطرح شده است.
امری تا سال ۲۰۲۷ با استون ویلا قرارداد دارد و ارتباط بسیار خوبی با مالکان بایرن مونیخ دارد که همین موضوع عاملی شده تا این اتفاق بسیار قریب الوقوع باشد اما بیلد معتقد است که امری تنها در شرایطی می‌تواند خوب کار کند که ارکان باشگاه و تیم را با نظر مستقیم خودش آماده کند. او در استون ویلا از دوستانش در سویا برای امور مدیریتی استفاده کرد و از پائو تورس و الکس مورنو برای حضور در این تیم دعوت کرد. 

امری استون ویلا را به لیگ قهرمانان اروپا بازگردانده و از این منظر پروژه آنها شرایط خوبی دارد اما قطعاً امری نمی‌توانند در پروژه یک تیم بزرگتر، شرایط بهتری داشته باشد.
مکس ابرل مدیر ورزشی بایرن مونیخ درباره این انتخاب گفت: ما در حال مذاکرات بسیار گسترده‌ای هستیم. مربی بعدی مجبور نیست آلمانی صحبت کند اما او باید به زبان انگلیسی مسلط باشد. ما در حالت ایده آل دوست داریم تا پایان آوریل (اواسط اردیبهشت) از مربی جدید رونمایی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • آرتتا: در نیمه دوم منضبط‌تر بودیم و واکنش خوبی نشان دادیم
  • آرتتا: با پوچتینو همدردی می‌کنم؛ روز خوبی برای هواداران آرسنال است
  • گل برای پوچ، یک اخراج پرسروصدا در راه است
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس
  • اونای امری تا 2027 با استون ویلا تمدید کرد
  • یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ
  • اونای امری، سرمربی یا شغل «همه‌کاره» در استون ویلا؟
  • طعنه مورینیو؛ آرتتا جادو می‌کند اما من اتوبوس دو طبقه پارک می‌کردم!
  • آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏