Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-خبرگزاری بلومبرگ آمریکا روز دوشنبه در گزارشی پیرامون تحولات اخیر در افغانستان، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور را چراغ سبزی برای انجام اقدامات تروریستی بیشتر در این کشور گرفتار در ناآرامی های داخلی ارزیابی کرد.

"آستین ال رایت" متخصص گروه های تروریستی امضای توافق‌نامه صلح آمریکا با گروه طالبان بدون حضور دولت رسمی کابل را نشانه ای از درک ضعیف دولت فعلی آمریکا از شرایط افغانستان توصیف کرد و خروج نیروهای آمریکایی را مهر تاییدی بر این اقدامات تروریستی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه می نویسد: "ایالات متحده آمریکا و متحدانش نزدیک به دو دهه است که ادعا می کنند در حال جنگ با طالبان هستند و هنوز چنان در درک وضعیت دشمن ضعیف عمل می کنند که نمی توانند تصمیم بگیرند که طالبان مفرد است یا جمع. به هر صورت این گروه می تازد و حملات خشونت آمیزش را ادامه می دهد و دولت کابل و واشنگتن مشغول مذاکره در مورد آتش بس هستند.

مدت ها این تصور غلط وجود داشت که افراد و سازمان هایی که در شورش مسلحانه و خشونت سیاسی شرکت می کنند غیرمنطقی هستند. آنها از نظر منابع و بودجه بی نظم بوده و استراتژی ها یا تاکتیک هایی که استفاده می کنند نامنظم است. اما اکثر این بازیگران در حال برنامه ریزی بسیار آگاهانه در مورد نحوه مالیات و درآمدزایی از جمعیت غیرنظامی هستند. آنها می دانند که چگونه می توانند منابع خود را از مناطقی که فعالیت می کنند استخراج کنند و بودجه عملیات نظامی را تامین کنند.

گروه های تروریستی چون داعش به دنبال نابودی دولت و حاکمیت افغانستان هستند. پس از کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده، قرار نبود ایالات متحده تعداد زیادی از سربازان را به طور نامحدود در افغانستان حفظ کند. هنگامی که حمله به بن لادن اتفاق افتاد، سطح نیروهای نظامی در افغانستان به طرز باورنکردنی بالا بود، حدود ۱۰۰ هزار نفر. اگرچه کاهش نیروها مرحله به مرحله انجام شد، اما از خشونت کاسته نشد.

هزینه های مداخله برای ایالات متحده و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از خروج فیزیکی از افغانستان بسیار زیاد خواهد بود، زیرا آنها باید نیروهای خود را مجددا مستقر و تدارکات مربوط به بازسازی زیرساخت ها را مدیریت کنند که این امر بسیار هم پرهزینه است.

از طرف دیگر پس از عقب نشینی نیروهای خارجی طالبان می توانند به خشونت ها ادامه دهند و این دقیقا همان چیزی است که داده هایی که پیدا کردیم به ما نشان می دهند. پس اگر نیمی از نیروهای باقیمانده هم از بین رفته باشد، بهترین توصیه یافتن راه های دیگر برای نشان دادن تعهد ایالات متحده به دولت افغانستان است.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند

به گزارش همشهری آنلاین، زن ۲۶ ساله‌ درباره سرگذشت تلخ خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد گفت: به خاطر آنکه پدرم شناسنامه نداشت، من هم نتوانستم به مدرسه بروم و به همین خاطر بی‎سواد باقی ماندم. از سوی دیگر هم پدرم اوضاع اقتصادی خوبی نداشت ولی مرد سختگیری بود و اجازه نمی‌داد بدون مادرم از خانه خارج شوم. من هم از همان دوران کودکی به همراه مادرم کار می‌کردم تا بخشی از مخارج زندگی را تامین کنیم.

هنگامی که بزرگ‎تر شدم و به ۱۷ سالگی رسیدم، در یکی از کارخانه‌های تولید رب مشغول کار شدم. ولی یک روز دختری سیگار به درون کارخانه آورد و زمانی که لو رفت، آن را به گردن من انداخت. من هم که از پدرم می‌ترسیدم، آن شب به پیشنهاد زن دیگری که در کارخانه کار می‌کرد به خانه او رفتم تا از سختگیری و کتک‌کاری احتمالی پدرم دور بمانم. خلاصه در منزل آن همکارم با پسری به نام جمعه آشنا شدم که به صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرد.

همکارم مرا ترغیب کرد به همراه آن پسر به افغانستان بروم و با او ازدواج کنم. من هم که از بازگشت به منزل پدرم ترس داشتم، پیشنهاد او را پذیرفتم و با جمعه ازدواج کردم. اما وقتی به هرات رفتیم، تازه متوجه شدم که شوهرم مردی بسیار خشن است و مرا برای کنیزی خانواده و اقوامش به افغانستان آورده است.

ازدواج زن ۴۰ ساله با پسر ۱۸ ساله | می‌خواستم از شوهر سابقم انتقام بگیرم فرار زن بی‌نوا از دست شوهر خسیس | به خاطر خرید مایحتاج خانه کتکم می‌زند | همسرم با کلی مال و ملک در تاکسی اینترنتی کار می‌کند

او مرا به هر بهانه‌ای کتک می‌زد و حتی با سیم دستانم را داغ می‌کرد. این رفتارهای خشن او به حدی رسید که یک بار بر اثر کتک‌کاری دستم دچار خونریزی شدید شد به طوری که مجبور شد خودش دستم را بخیه بزند اما دستم عفونت کرد و کبود شد. با وجود این، مرا نزد پزشک نمی‌برد تا اینکه بالاخره مادرش با دیدن وضعیت وخیم عفونت مرا به درمانگاه برد ولی آثار آن زخم هنوز روی دستم باقی مانده است.

با آنکه صاحب ۳ فرزند شده بودم، همسرم هر بلایی که دوست داشت بر سرم می‌آورد و من هم چاره‌ای جز سکوت نداشتم و تنها دلخوشی‌ام گفتگوی تلفنی با خانواده‌ام بود. آنها مرا تشویق می‌کردند که به ایران بازگردم اما همسرم اجازه نمی‌داد تا اینکه وقتی درگیری‌ها در افغانستان زیاد شد و شوهرم نیز خلاف‌هایی را مرتکب شده بود، سراسیمه به خانه آمد و من و فرزندانم را به ایران بازگرداند، اما در ایران هم به خلافکاری‌هایش ادامه داد.

بالاخره شب گذشته زمانی که غذایش را سر سفره گذاشتم، ناگهان مرا زیر مشت و لگد گرفت چراکه غذا سرد شده بود. او آن قدر مرا کتک زد که همسایه‌ها متوجه شدند و ماجرا را به خانواده‌ام اطلاع دادند. پدرم نیز خیلی زود خودش را به خانه‌ام رساند و مرا به خانه خودش برد. امروز که برای شکایت از همسرم به کلانتری آمدم، تازه فهمیدم او به اتهام سرقت هم تحت تعقیب پلیس است.

با توجه به ادعاهای زن جوان، تحقیقات گسترده‌ای با دستور سرگرد آبکه (رئیس کلانتری طبرسی شمالی مشهد) برای دستگیری شوهر وی آغاز شد و بررسی‌های روان‎شناختی نیز در دستور کار مشاوران دایره مددکاری اجتماعی قرار گرفت.

کد خبر 844198 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق خانواده حوادث ایران فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • هشدار سپاه به دولت آمریکا درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • گروه های حنظله رادارهای رژیم صهیونیستی را هک کرد | همین الان فرار کنید...
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است