Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان، در مورد تاثیر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس در قالب مجازی، اظهار داشت: لازم است کلاس‌های مقطع ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ساعات برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند، اما برگزاری کلاس‌های سایر مقاطع اعم از راهنمایی و دبیرستان باید به همان صورت مجازی تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نباید کلاس‌‎های حضوری مقطع ابتدایی را تعطیل کنیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در بیان دلیل لزوم برگزاری کلاس‌های مقطع ابتدایی به صورت حضوری، ادامه داد: ما نباید کلاس‌‎های حضوری مقطع ابتدایی را تعطیل کنیم چرا که دانش‌آموزان در این سنین در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار ندارند ضمن اینکه باید به این نکته توجه کنیم که این مقطع پایه‌ای برای سایر مقاطع تحصیلی بوده و لازم است که به این مقطع توجه ویژه‌ای شود تا دانش‌آموزان در مقاطع بعدی با مشکل مواجه نشوند.

پیش‌بینی می‌شود که خردادماه آخرین زمان برای ارائه خدمات آموزش مجازی باشد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی در صورت تداوم شیوع کرونا در کشور، یادآور شد: بی‌تردید تا زمانی که بیماری کرونا ریشه‌کن نشود باید کلاس‌های آموزشی در قالب مجازی برگزار شود، اما برداشت ما این است که به زودی با تزریق واکسن کرونا این مشکل حل شده و احتمال می‌دهیم تا خرداد ماه سال آینده این معضل برطرف شده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نحوه آموزش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به دانش‌آموزان، تاکید کرد: آموزش و پرورش در سرفصل‌های آموزشی به موضوع پاندمی به طور جدی ورود پیدا کرده و با این روش سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به بیماری کرونا و راه‌های مقابله با آن را ارتقا می‌دهد. کمااینکه در شبکه شاد به این موضوع پرداخته شده و هر روز سرفصل جدیدی در این رابطه به آن اضافه می‌شود و بیش از 20 میلیون بازدیدی که از این شبکه می‌شود بیانگر موفقیت آن در این حوزه است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آموزش مدارس دانش آموزان مجلس شورای اسلامی علیرضا منادی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز شبکه شاد پاندمی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس فاصله گذاری اجتماعی پروتکل بهداشتی ویروس کلاس های مقطع ابتدایی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس مقطع ابتدایی برگزاری کلاس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است