Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:55:30 GMT

چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۸۰۰

چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است

خبرگزاری آریا - رئیس دوره‌ای اوپک گفت: امروز بحث‌های مهمی در نشست اوپک داریم و همه توجه جهان به اوپک است که چه تصمیمی اتخاذ می‌شود.
به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک امروز (دوشنبه، 10 آذرماه) در افتتاحیه یکصد و هشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، گفت: سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، سالی پر از چالش بوده است و اقتصاد جهان در رکود شدیدی به‌سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضا در سال آینده نیز همچنان روند نزولی داشته باشد، افزود: این رقم 9 میلیون بشکه اعلام شده است.
عطار گفت: شرایط به همین شکل در سال 2021 ادامه خواهد یافت، اما انتهای مسیر روشن خواهد بود و اقتصاد جهانی حدود 4.4 درصد در این سال رشد می‌کند.
وی با بیان اینکه اوپک در طول 60 سال فعالیت خود فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان با حمایت متحدانش از بازار حمایت می‌کند، افزود: کسی پیش‌بینی نمی‌کرد این همکاری چهار سال طول بکشد.
یکصد و هشتادمین نشست اوپک در شرایطی برگزار می‌شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست‌های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها

اتحادیه اروپا برای رضایت و خشنودی رژیم صهیونیستی، قصد دارد تحریم‌های حوزه دفاعی ایران را گسترش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

طبق گزارش یورونیوز، وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت که آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم یسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر