Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:14:54 GMT

کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۱۸۸۹

کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» تالیف دکتر اکبر نصراللهی و دکتر هادی البرزی منتشر شد.

دانش آینده‌پژوهی، اکوسیستم‌ جدیدخبری، تحلیل نظریه‌های‌ارتباطات با توجه به تغییر ماهیت مخاطب‌خبر به کاربر، روندهای‌تاثیرگذار بر آینده‌خبر، آینده‌پژوهی محتوای‌خبر و نمونه پژوهش‌های آینده‌پژوهی‌خبر و رسانه، فصول شش‌گانه این کتاب کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناخت‌ آینده، بدون‌ شناخت‌نقش‌ رسانه‌ها، ممکن نیست.

????در بخش‌هایی از پیش‌گفتار کتاب آمده‌ است:

????با توجه به نقش سازنده‌ای که  رسانه‌هادر شکل‌‌گیری و جهت‌‌دهی به افکار‌عمومی دارند می‌توان از آن‌هابه‌ عنوان ابزاری برای بهینه‌سازی امور کلی جوامع در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی استفاده کرد.

????نگاه به علم ارتباطات با زاویه آینده‌پژوهی کمک می‌کند تا با گذر دادن رسانه از فضای‌سنتی به دنیای مدرن، هم آینده این رسانه‌ها را شناخت و هم ظهور رسانه‌های جدید و تاثیر آن را بر آینده مورد ارزیابی قرار داد.

???? شناخت‌آینده کمک خواهد کرد تا با آنچه که در حال وقوع است، هماهنگ شویم و یا با بهره‌گیری از فرصت‌ها و دوری از تهدیدها بخواهیم مسیر خود را تعیین کنیم.

????هرچند آینده بسیار وسیع‎تر از رسانه‎هاست اما رسانه‌ها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیین‎کننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند، همه بخش‎های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... در حال حاضر و آینده به رسانه متکی هستند،پس به مانند حال، در آینده نیز رسانه‎ها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناخت‌نقش‌رسانه‌ها، ممکن نیست.

 ???? یکی از محتوای رسانه‌ای که اهمیت زیادی در شکل‌دهی به افکار عمومی دارد، خبر است که با ظهور رسانه‌های جدید به لحاظ تولید، مصرف و توزیع با شرایط جدیدی در حال حاظر مواجه شده‌است که حکایت از آینده‌ای‌پیچیده و متفاوت دارد.

???? با توجه به اهمیت دانش آینده‌پژوهی در حوزه رسانه، در این کتاب سعی شده از زاویه این رشته به خبر نگریسته شود و پیش‌روی خوانندگان قرار گیرد.  @pajooheshnews    @alborzhadi62

????علاقمندان می‌توانند کتاب را  از تهران–میدان انقلاب –  خیابان ۱۲فروردین – خیابان شهید وحید نظری – پلاک ۹۹  #انتشارت_آثارفکر (تلفن : 6-66967355) یا الکترونیکی از سایت  http://avayenoor.com/product/ کنند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: محتوای رسانه ای علم ارتباطات آینده خبر آینده پژوهی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد