Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای شورا و شهردار و معاونین به‌منظور بررسی لوایح در سالن اجتماعات شورا برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یک‌صد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور اعضای شورا و شهردار و معاونین به‌منظور بررسی لوایح در سالن اجتماعات شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه برخی از موضوعات ازجمله جانمایی پل‌های عابر پیاده و وجود برخی موانع در اجرای طرح‌های ویژه نصب این پل‌ها فراروی مدیریت شهری و ساماندهی پارکینگ مصلی قدس و ورود شهرداری به رفع مشکلات شهروندان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص ردیف بودجه احداث 13 پل عابر پیاده در قم اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها در سال گذشته اجرای این طرح با بودجه 12 میلیارد تومان در لایحه شهرداری تعیین شد و نظر کمیسیون بر اساس مبلغ 10 میلیارد تومان بود.

13پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب می‌شودبه‌جای تعطیلی ادارات صف‌های مرغ و روغن را تعطیل کنید/لزوم شفاف‌سازی اعتبارات ستاد بازآفرینی برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده قمکتاب معرفی شهدای فرهنگی استان قم به‌زودی تدوین می‌شود

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نوسان قیمت، امسال مبلغ 14 میلیارد و 400 تومان بودجه در مناقصه و اجرای پل‌های عابر پیاده پیش‌بینی می‌شود.

امراللهی افزود: پل‌ها طبق جانمایی، در مناطقی مانند پردیسان، بلوار توحید، بلوار 15 خرداد، تقاطع جمهوری و جوادالائمه (ع)، خیابان امام موسی صدر، بلوار شهید کریمی و بلوار فردوسی نصب می‌شود.

همچنین رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در افزایش تعداد پارکینگ در سطح شهر بیان کرد: در این جلسه اخذ مجوز تفاهم‌نامه بین شهرداری قم و مصلای قدس مبنی بر احداث پارکینگ در محدوده مصلا مطرح‌شده است که باید در رفع مشکلات در تأمین پارکینگ موردتوجه قرار بگیرد.

محسن محرری عنوان کرد: در این لایحه مفادی چون تملک 11 پلاک ثبتی از محل احداث پارکینگ‌های عمومی به مدت 2 سال، طراحی پارکینگ در 2 فاز سطحی و منفی یک و جانمایی پارکینگ سطحی به ظرفیت 300 خودرو آمده است.

وی تصریح کرد: همچنین بهره‌برداری از پارکینگ توسط شهرداری و در اختیار قراردادن پارکینگ ویژه شهروندان در مناسبت‌های مختلف و نماز جمعه و جمع‌آوری کانکس‌ها و سازه‌های محوطه از دیگر مفاد است.

محرری بیان کرد: با توجه به نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر این لایحه به دلیل پاره‌ای از ابهامات و مشکلات حقوقی جهت اصلاح به کمیسیون بازگشت.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم دراین‌باره عنوان کرد: ساماندهی پارکینگ‌های عمومی به نفع مردم است و اگر مصلای شهرها توسط مردم و شهرداری مدیریت شود کار آیی بیشتری نسبت به واگذاری به دولت دارد.

وی گفت: شهرداری در جهت رفع مشکلات اهالی محدوده مصلی و رفع کمبود پارکینگ این تفاهم‌نامه را منعقد کرده است و شورای اسلامی وظیفه دارد با بررسی دقیق ابعاد در توسعه ظرفیت پارکینگ در شهر اقدام کند.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر قم رفع مشکلات عابر پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • پرش از روی پل عابر پیاده بر روی اتوبوس شرکت واحد!
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه