Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، رادیو بین المللی چین طی تحلیلی تازه در مورد ترور شهید محسن فخری زاده نوشت که اگرچه اسرائیل دست داشتن در این ترور را انکار کرده اما بیشترین شک و گمان متوجه آن رژیم است.

رادیو بین المللی چین روز دوشنبه افزود که یکی از گمانه زنی های تحلیلگران این طور است: این ترور ممکن است به دلیل این نگرانی اسرائیل باشد که بایدن پس از روی کار آمدن به برجام برگردد و موانع دسترسی ایران به توان قوی تر هسته ای را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کنونی آمریکا گرچه با توجه به قطعی شدن نتیجه انتخابات انگیزه مشخصی برای انجام این کار ندارد اما توییت های ترامپ نشان می دهد که او از این اتفاق خوشحال است.

این گزارش در ادامه ضمن پرداختن به نحوه شهادت شهید فخری زاده به واکنش مقامات ایران پرداخته و نوشته است، مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قول داده است که ایران این حمله تروریستی را تلافی می کند. رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز اسرائیل را به ترور آقای فخری زاده متهم کرده و جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در توییتی نوشته است که اسرائیل در این ماجرا دخیل بوده و نقش مهمی داشته است.

در ادامه این گزارش ضمن تاکید بر حل اختلافات بین المللی بین کشورها از طریق مذاکرات و رایزنی آمده است: صرف نظر از آنکه چه کسی دانشمند هسته ای ایران را ترور کرده، این اقدام اگر توسط دولت یا کشور خاصی انجام شده باشد، نوعی خشونت ظالمانه کاملاً نابرابر به شمار می آید طوری که سردبیر روزنامه «گلوبال تایمز» چین این حادثه را یک حمله تروریستی و روشی عقب افتاده برای حل اختلافات میان کشورها توصیف کرده است.

رادیو بین المللی چین با طرح این سئوال که آیا برای دنیای غرب این حمله تروریستی محسوب می شود؟ نوشته است: خیر اینطور نیست جای تاسف است که جامعه غرب کلا در مقابل این رویداد سکوت کرده است. اگر دانشمندی متعلق به دنیای غرب با این روش وحشیانه ترور می شد، غرب چه واکنشی نشان می داد؟ اما این بار، غرب بار دیگر به استاندارد دوگانه خود در قبال ایران متعهد مانده و ترور آقای فخری زاده را محکوم نکرده است.

نویسنده با یاداوری حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز در سال ۲۰۱۸ نوشت: اگرچه این حمله باعث جان باختن تعداد زیادی از غیرنظامی ها شد اما رسانه های مهم غربی مانند بی بی سی، رویترز، خبرگزاری فرانسه، سی ان ان و فاکس نیوز در پوشش آن صرفا از واژه «حمله» استفاده کرده و از به کار بردن اصطلاح «حمله تروریستی» خودداری کردند.

این گزارش می افزاید: استاندارد دوگانه غرب در قبال ایران در سوء قصد به جان سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز مشاهده شده است به طوری که پس از حمله تلافی جویانه ایران به پایگاه هوایی «عین الاسد» آمریکا در عراق، انگلیس و آلمان که در مقابل ترور سردار قاسم سلیمانی و اعتراف آمریکا به انجام این ترور هیچ موضعی از خود نشان نداده بودند، بلافاصله برای محکوم کردن ایران از جا برخاستند.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین نوشته است: در موضوع هسته ای نیز چنین استاندارد دوگانه میان ایران و اسرائیل وجود دارد. اگرچه هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه ایران قصد دارد سلاح های هسته ای تولید کند وجود ندارد، اما آمریکا به بهانه «برنامه هسته ای احتمالی» فشار مستمر بر ایران را حفظ کرده است. در حالی که گرچه اسرائیل بارها موشک های «احتمالاً هسته ای» را آزمایش کرده اما آمریکا و کل دنیای غرب در مقابل آن سکوت کرده اند و صداهایی درباره محکومیت اسرائیل یا «تخریب صلح منطقه» یا «باعث شدن وخامت اوضاع» را از دنیای غرب نشنیده ایم.

در پایان گزارش آمده است: کشورهای غربی دوست دارند ارزش های به اصطلاح جهانی و موازین اخلاقی را ترویج کنند اما برخوردهای آنها با ایران نشان داده اینها فقط شعارهایی دروغین و ریاکارانه است و این کشورها بر حسب تمایزهای دینی، فرهنگی، ایدئولوژیک و ژئوپولتیک تصمیم می گیرند که آیا این ارزش ها و اخلاق های به اصطلاح عمومی جهان را اجرا کنند یا خیر. ما نیز باید یک نگاه کلان به این شعارهای غرب داشته باشیم و استانداردهای دوگانه آنها را تشخیص دهیم و منتظر نشویم تا زمانی که این استانداردها را در قبال خود ما هم به کار بردند، به وجود آن پی ببریم.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان ان فاکس نیوز چین محسن فخری زاده ترور اسرائیل رادیو بین المللی چین حمله تروریستی دنیای غرب فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، نیکو کلام رئیس بسیج مهندسین استان قم با بیان اینکه خون شهید محسن صداقت سرآغاز حرکتی برای نابودی اسرائیل شد گفت: شهادت سردار زاهدی و یارانش در ساختمان کنسولگری ایران در سوریه باعث شد تا برای نخستین بار حمله گسترده ایران به اسرائیل شکل بگیرد تا دنیا مقهور قدرت ایران در برابر رژیم کودک کش اسرائیل شود و ابهت پوشالی این رژیم جعلی را به همگان نشان دهد.

وی همچنین وجود شهدایی همچون محسن صداقت که در جوانی الگوی بسیاری از جوانان شدند را نتیجه تربیت صحیح پدر و مادرهایشان دانست و از ان‌ها قدردانی کرد.

شهید «محسن صداقت» از نیرو‌های هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مهندس فناوری اطلاعات بود که در در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخشی از ساختمان سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • خطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • فارن پالیسی: بنیامین نتانیاهو از جنگ تغذیه می کند / آیا همه کشتار و قحطی در غزه را فراموش کردند؟/ اسرائیل به ترور بی هزینه مقام های نظامی ایران عادت کرده بود/ اسرائیل بدون هماهنگی با امریکا به ایران حمله نمی کند