Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلور، هوش مصنوعی به پهپادهای خودران کمک می‌کند تا افراد گمشده در جنگل را پیدا کنند. 

به گفته کارشناسان، پهپادهای خودران تقویت شده با هوش مصنوعی با دقت ۹۶ درصدی در مقایسه با تصویربرداری حرارتی سنتی برای یافتن افراد گمشده در جنگل‌ها بهتر عمل می‌کنند.

سه محقق از دانشگاه یوهانس کپلر از هوش مصنوعی برای بهبود دوربین تصویربرداری حرارتی برای جست‌وجوی افراد گمشده در جنگل استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوربین‌ها به منظور برجسته کردن تفاوت دمای بدن با محیط به کار گرفته می‌شود و نیروهای امدادی را قادر می‌سازد تا افراد گمشده را در جنگل‌ها بیابند.

محققان در مطالعه خود نوشتند: در آینده، نجات افراد گمشده، بیمار یا زخمی به طور فزاینده‌ای توسط پهپادهای خودران انجام خواهد شد.

این تحقیق در ژورنال Nature Machine Intelligence منتشر شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: افراد گمشده هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر  مبنی بر گم شدن فردی در کوهستان های آخ تنگ خسروشیرین، تیم پایگاه کلوان با آمبولانس به منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران با تلاش چهار ساعته ، پس از دریافت اطلاعات از همراهان فرد و ۲ ساعت کوهپیمایی،  فرد گمشده  راکه مردی ۵۲ ساله بود،  پیدا و وی را به کوهپایه کوه منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • قویترین پهپادهای نظامی جهان در سال ۲۰۲۴ (+عکس)
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)