Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تقدیر از خانم رزما غفوری پناهنده افغانستانی، مربی ورزش و مشاور جوانان در جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور، نماینده دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، تعدادی از سفرای کشورها و سازمان‌های بین المللی به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمودی گفت: برنامه جایزه نانسن در سال ۱۹۵۴ میلادی به نام برنده جایزه نوبل فریتیوف نانسن دانشمند نروژی که طی سالهای ۱۹۲۰- ۱۹۳۰ میلادی اولین کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جامعه ملل بودند پایه گذاری و به فرد، گروه و یا سازمانی غیر دولتی که خدمات بر جسته و مؤثری در حمایت از پناهندگان، بی جاشدگان و افراد بی تابعیت ارائه می‌کنند اعطا می‌شود و در این راستا برای اولین بار پس از ورود پناهندگان به کشور، خانم رزما غفوری از پناهندگان افغانستانی ساکن استان فارس یکی از این افراد است که در راستای خدمات جمهوری اسلامی ایران و با حمایت‌های انجام شده توانسته‌اند با انگیزه و مشارکت جدی در قالب پروژه‌های جامعه محور در ترغیب کودکان لازم التعلیم پناهنده برای تحصیل و ثبت نام در مدارس دولتی و همچنین تشویق جوانان پناهنده به سمت فعالیت‌های ورزشی خدمات شایان توجه‌ای ارائه کنند که خدمات نامبرده قابل تقدیر و به عنوان برنده جایزه نانسن پناهندگان در منطقه آسیا انتخاب شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن بیان اینکه خانم رزما غفوری تنها پناهنده موفق در ایران نبوده افزود: با توجه به حضور میلیونی پناهندگان در سراسر کشور ایران، پناهندگانی با توانمندی‌های متفاوت در زمینه‌های گوناگون همچون تدریس در دانشگاه‌ها اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌های کشور به عنوان نخبگان علمی و.... مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب کشور افغانستان، می‌توانند گزینه‌های خوبی در روند بازسازی افغانستان محسوب شوند.

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای عمده میزبان گسترده‌ترین وضعیت پناهندگی در جهان بیش از ۴ دهه از خیل عظیمی از پناهندگان به ویژه در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت آنان بدون هیچ تبعیضی و همانند شهروندان ایرانی میزبانی و خدمات رسانی کرده است و آنان با مشارکت فعال در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و… به فعالیت می‌پردازند و توسط جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند و سازمان‌های بین المللی فعال در حوزه پناهندگان همچون کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بخش کوچکی از این برنامه‌ها را حمایت می‌کنند، البته افزایش نیازهای روز افزون پناهندگان از یک سو، تشدید اقدامات قهری یکجانبه، اعمال تحریم‌های غیر انسانی و همچنین شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر، ظرفیت حمایت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان را به صورت جدی خدشه دار نموده است. ما شاهد افزایش سرسام آور هزینه‌ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان در زمان شیوع کرونا هستیم و میان هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جمهوری اسلامی ایران با کمک‌های بین المللی هیچ گونه تناسب معقولی وجود ندارد و همانند سنوات گذشته، جمهوری اسلامی ایران ضمن اطلاع رسانی، ارائه آموزش‌های لازم و توزیع اقلام بهداشتی و حفاظت شخصی، از هیچ تلاشی برای بیمار یابی و تضمین دسترسی پناهندگان به خدمات دارویی و پزشکی کافی فرو گذار نکرده است.

کد خبر 5084766

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان وزارت کشور اتباع افغانستانی محسن فخری زاده ویروس کرونا شورای شهر تهران محدودیت های کرونایی شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران وضعیت راهها وزارت آموزش و پرورش شورای شهر میراث فرهنگی امداد رسانی پلیس راهور سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد

به گزارش جماران از وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، دقایقی قبل، به منظور شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و نیز استمرار رایزنی‌ها با مسؤلان بین‌المللی، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد، با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل خواهند داشت. انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • جایزه جوانی جمعیت جریانی فراگیر در سراسر کشور می‌شود
  • حمایت مهاجرین افغانستانی از عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان