Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد زنجیره ارزش سبب تولید محصولات صادراتی باکیفیت‌تر و ارزآوری بیشتر در بخش کشاورزی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شاهرخ شجری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در یکسال اخیر برای ایجاد زنجیره‌های ارزش تلاش‌های خوبی در استان فارس شده است، اظهار داشت: وقتی زنجیره‌ها شکل بگیرند تقاضای مصرف‌کننده خارجی نظام‌مند به تولید‌کننده منتقل و او می‌داند چه محصولی و با چه کیفیتی برای صادرات تولید کند از این رو مصرف‌کننده خارجی تمایل دارد که قیمت بالاتری برای این محصول پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی باعث می‌شود ارزآوری بخش کشاورزی بیشتر و در نتیجه موئلفه‌های اقتصادی در این بخش تقویت شوند و جذابیت سرمایه‌گذاری برای صاحبان سرمایه افزایش یابد که این می‌تواند تحول اساسی برای کشاورزی ایجاد کند.

وی به موضوع اجرای طرح تعالی سازمانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اشاره کرد و افزود: اخیرا با پیشنهاد رئیس جهاد کشاورزی فارس تصمیم گرفتیم یک دوره آموزشی را برای معاونین وزیر و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار کنیم که متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به تعویق افتاده است.

روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاورزی فارس جاری است

سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه مراسم گفت: روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس جاری است و ما به آن افتخار می‌کنیم که علی‌رغم برخی ادعا‌ها همچنان مانند ابتدا این روحیه وجود دارد و مدیریت جهادی مقام معظم رهبری نیز قطع به یقین قسمت عظیمی از آن به داشتن همین روحیه جهادی باز می‌گردد.

قائمی افزود: مجموعه‌ای که در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شکل گرفته چون بر پایه تفاهم، همکاری، هم‌فکری و اخلاق بنا شده است قطع به یقین در ادامه راه هم موفق خواهد بود و این نیازمند استمرار همکاری و همدلی‌های آینده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی: تکمیل زنجیره تولید از الزامات جهش تولید استبزرگترین زنجیره تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ خاورمیانه در گلستان افتتاح شدزنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد

جهش تولید بر در بخش کشاورزی محقق شود

سید علی نقی طبیب لقمانی معاون استاندار فارس نیز در این مراسم به موضوع شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری اعلام شده است اشاره و بیان کرد: باید تلاش کرد تا با استفاده از نیروی‌های انسانی و مدیران توانمند بومی و به کارگیری روش‌های نوین جهش تولید در بخش کشاورزی محقق شود.

کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه این مراسم اظهار داشت: به منظور جبران کمبود دانش مدیریتی که یکی از چالش‌های بزرگ کشور است، الگوی تعالی در این سازمان جاری سازی شده است.

محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه با خلاقیت و نوآوری ارزش افزوده ایجاد می‌شود و بر اساس آموزه‌های مدل تعالی در پنج سال گذشته مدیران توانمندی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شکل گرفته‌اند، تصریح کرد: بر این اساس بخش کشاورزی به صورت سیستمی و همه جانبه تقویت شده و در این حوزه به همه منابع و ذی نفعان توجه ویژه شده است.

وی علاوه بر کمبود دانش مدیریتی، عدم تقویت بخش خصوصی را از دیگر چالش‌ها برشمرد و افزود: در سازمان جهاد کشاورزی اقدامات زیادی به منظور تقویت بخش خصوصی انجام شده، از جمله صدور مجوزها که به بخش خصوصی واگذار شده است.

قاسمی کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را یکی از چالش‌های این بخش دانست و بیان کرد: ترزیق  1500 میلیارد تومان منابع ارزان‌قیمت به بخش کشاورزی استان فارس، تقویت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، رونق بیمه محصولات کشاورزی و اعطای تسهیلات مکانیزاسیون از جمله اقدامات صورت گرفته در رفع این چالش است.

ارتقای رضایت ذینفعان بخش کشاورزی

حسین پژمان، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه این مراسم با بیان اینکه ارتقای رضایت ذینفعان بخش کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی و اقتدار ملی به عنوان هدف اصلی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در حوزه تخصصی چهار ماموریت تامین امنیت غذایی، بهره‌وری بهینه از منابع، توسعه فنی و مهندسی کردن کشاورزی و تزریق سرمایه به بخش کشاورزی وجود دارد.

پژمان با بیان اینکه رونق اقتصادی بخش کشاورری با تقویت شبکه‌های تولید و ارزش محقق می‌شود، ابراز کرد: با توسعه کشت قراردادی و با برندسازی محصولات کشاورزی این ماموریت را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/422/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان