Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@18:44:04 GMT

آیا واقعا نیاز به کرم دور چشم دارید؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۲۶۵۱

آیا واقعا نیاز به کرم دور چشم دارید؟

اما آیا کرم‌های دور چشم فقط کرم‌های مرطوب‌کننده گران‌قیمت‌تری نیستند که در بسته‌های کوچکتری عرضه می‌شوند؟

نه لزوما، کرم‌های دور چشم به طور خاص برای پوست ظریف اطراف چشم فرموله می‌شوند، بنابراین معمولا غلیظ‌تر هستند. این کرم‌ها حاوی روغن‌ بیشتری نسبت به لوسیون معمولی صورت هستند و همچنین حاوی مقدار زیادی مواد فعال هستند که هدفشان برطرف کردن عوارضی است که اطراف چشم‌ها به وجود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوست اطراف چشم‌ها شکننده‌تر است، حساسیت بیشتری به خشکی دارد و سریع‌تر نشانه‌های افزایش سن و خستگی را نشان می‌دهد. نگاه کردن از گوشه چشم‌ها و حرکت مداوم چشم‌ها معمولا ایجاد چین و چروک‌ها را در اطراف چشم شتاب می‌بخشد و مایعات جمع‌شده زیر چشم‌ها باعث پف کردن و ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم این مشکلات را هدف قرار می‌دهند.

چین و چروک‌های اطراف چشم هم ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید و هم کاهش ساخته شدن کلاژن با افزایش سن است. کلاژن به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند ویتامین C، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را در پوست تشدید می‌کنند. سرامید و هیالورونیک اسید موجود در این کرم‌ها هم مرطوب‌کننده هستند و جلوی از دست رفتن آب در پوست را می‌گیرند و کشسانی آن را بهبود می‌دهند.

حلقه‌های تیره درو چشم‌ها مربوط به ژن‌های شما، آسیب نور خورشید، سن و سال و تجمع خون هستند. ویتامین C و اسید آسکوربیک پوست را ضخیم می‌کند و پس از ۶ ماه مصرف به محو شدن حلقه‌های تیره کمک می‌کنند. نیاسین‌آمید یا ویتامین B3 وکوجیک اسید هم در روشن کردن حلقه‌های تیره تاثیر دارند.

پف کردن زیر چشم ماشی تجمع مایع و خون زیر  پوست چشم است. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که کافئین به به بهبود جریان خون در این بخش پوست کمک می‌کند و می‌تواند پف‌کردگی را کاهش دهد. بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که سرما هم می‌تواند به همان اندازه در کاهش پف‌کردگی چشم‌ها موثر باشد. برای همین است که برخی از افراد کرم‌های دور چشم را در یخچال می‌گذارند.

سرما و پوست: آیا مرطوب‌کننده‌ها موثرند؟ کد خبر 569163 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز پوست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز پوست کرم های دور چشم اطراف چشم کرم ها چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین آب‌های رودخانه‌های اطراف دریاچه ارومیه در صورت مدیریت درست و رعایت حق‌آبه دریاچه و همچنین جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی در مسیر حرکت به سوی رودخانه می‌توانند جان دوباره‌ای به دریاچه ارومیه بدهند و در فصل گرما هم با وجود تبخیر چشمگیر آب نگذارند این دریاچه مثل سال‌های قبل گرفتار خشکی‌های گسترده‌تر شود

کد خبر 844506 برچسب‌ها برف خبر مهم دریاچه ارومیه استان آذربایجان غربی باران

دیگر خبرها

  • تروسارد: آرسنال نیاز به انگیزه دادن کسی ندارد
  • عابدزاده: آقایان نمی‌دانند من با پرسپولیس چند جام دارم؟ / باید به همه بگویم قهرمان آسیا شده‌ام؟ / واقعا دلم شکست!
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع
  • یک لحظه هم از آمدن به یونایتد پشیمان نیستم
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • جان کربی: حمله ایران، واقعا بی سابقه بود
  • همه آماده جشن قهرمانی: اسطوره لورکوزن شوید!
  • آذرباد: هواداران تراکتور ما را تشویق کردند
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه