Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:39:37 GMT

پلیس در بحث عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۲۶۷۸

پلیس در بحث عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی کند

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سردار محمود میرفیضی، فرمانده نیروی انتظامی قم، افزود: یکی از کارهای مهم پلیس این است که ضمن اعمال قانون باید روش و رفتاری داشته باشد تا مردم را برای بعضی از ناهنجاری‌ها حساس کند تا مردم با درک ناهنجاری و ضرر آن برای خود و جامعه به ترک آن روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه را بحث عفاف وحجاب دانست و وی اضافه کرد: برخورد با این قشر باید به‌گونه‌ای باشد که این بازدارندگی در عمق جان افراد قرار بگیرد و این بستگی دارد به این‌که ما در ابعاد تبلیغی و ترویجی و فرهنگ‌سازی تلاش و از اعمال و کارهایی که کمک به ترویج بی‌حجابی می‌کند، پرهیز کنیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در بحث عفاف و حجاب بدون تعامل میان نهادها و دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سپاه، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، بسیج، کسبه و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالیت هماهنگ و هم‌افزایی میان این مجموعه‌ها محقق نمی‌شود.

سعیدی تاکید کرد: شهر مقدس قم ویژه است و مسوولانی که برای انجام دوره خدمتشان به قم مشرف می‌شوند باید بدانند که قم جایگاه و اقتضائات خاص خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید قانونی که در فلان شهر اجرا می‌گردد، در قم به همان شکل اجرا شود، زیرا قم حرم اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در حرم و حریم اهل‌بیت(ع) باید کارها و رفتارمان، حرف زدنمان، کسب‌وکارمان و دیگر شوون زندگی‌مان فرق کند و وقتی این را پذیرفتیم آن وقت می‌شود کار فرهنگی کرد، چون اعتقاد پشت آن است؛ اگر اعتقاد نباشد آن وقت تاثیری که لازم است را نخواهد داشت./

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب حرم حضرت معصومه (س) فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب حرم حضرت معصومه س فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز عفاف و حجاب حرم حضرت معصومه س فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام

امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد گفت: لباس‌ها و آیین‌هایی اکنون در ایلام ترویج داده می‌شود که با فرهنگ کردی این استان تفاوت دارد‌ و نشان می‌دهد دشمن با ترویج این فرهنگ متفاوت، حجاب و حیا را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اثبات قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونیستی که قدرت بازدارندگی ایجاد کرد، گفت: اولین واکنش رژیم صهیونیستی با چند ریزپرنده مورد تمسخر قرار گرفت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه این استان در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته است، افزود: در ایام نوروز شاهد برخی مراسم‌ها بودیم که با فرهنگ کردی ایلامی اصلا شباهت نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لباس ها، آیین ها و واژه هایی که اکنون در استان ایلام ترویج داده می شود، گفت: این موارد با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد‌.

وی ادامه داد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برای جلوگیری از این فرهنگ‌های وارداتی، به استان ورود کنند. 

حجت‌الاسلام کریمی تبار با تاکید بر احیای آداب و رسوم استان، خاطر نشان کرد: این مهم وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.

نیازمند فرهنگ کار هستیم تا ایجاد اشتغال

امام جمعه ایلام گفت: در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم.

وی به ظرفیت های فراوان استان مانند، صنایع دستی اشاره کرد و گفت: فرهنگ کار در بخش صنایع دستی باید از درون خانواده ها شروع شود، زیرا بسیاری از فرهنگ های گذشته ما در حال فراموشی است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: جوان بیکار اسیر فضای مجازی می شود.

وی در ادامه به سرمایه گذاری دشمن روی مسأله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دشمن با ترویج فرهنگ و لباس‌هایی که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد، عفاف و حجاب زنان ما را نشانه گرفته که باید جلوی این کار گرفته شود.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد، مسأله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • آیا به بی‌ حجابی باید پاسخ فرهنگی داد ؟
  • همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند
  • بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است
  • برگزاری طرح عفاف و حجاب «طوبی»؛ تربیت مربی عفاف و حجاب
  • اجرای «زیست بوم غیرت، حیا، عفت، حجاب» در استان تهران
  • شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام