Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا با اشاره به انتشار تصاویر مربوط به یک خانه تخریب شده در یک روستای این شهرستان، ادعای نیازمند بودن صاحب این خانه را نادرست خواند و گفت: انتشار تصاویری که عموم مردم از واقعیت آن بی‌اطلاع هستند، خوراکی برای رسانه‌های معاند است.

قدس آنلاین: حاشیه‌های انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن گفته می‌شود کاشانه خانوار با سرپرست معلول در شهرستان فسا از توابع استان فارس تخریب شده است، با گذشت حدود یک هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این فیلم، پیرمردی که ظاهرش به معلولان شبیه است همراه با زنی گریان در هوایی ابری و بارانی در محل خرابه‌های خانه‌ای حضور یافته است. 

این پیرمرد با عصایی چوبی که زیربغل دارد، می گوید که مددجوی تحت پوشش کمیته امداد است و محیط زیست شهرستان فسا منزل وی را تخریب کرده است تخریب و آوار خانه‌ای بلوکی در این کلیپ حدود ۳ دقیقه‌ای مشخص است. 

در ادامه این فیلم، مرد جوانی مقابل دوربین می آید و خود را فرزند محمد بردبار پیرمرد معلولی که در ابتدای فیلم از تخریب منزلش گلایه مند است معرفی می کند و می‌گوید که به دستور محمدی رییس محیط زیست شهرستان فسا خانه پدرش تخریب شده است.

همزمانی انتشار این فیلم با کلیپ تخریب منزل زنی در استان فارس حساسیت برانگیز شد.

فرماندار فسا در این باره گفت: به دنبال انتشار کلیپ جعلی تخریب ساختمانی در روستای پانعل از توابع شهرستان فسا، استاندار فارس دستور فوری پیگیری موضوع را صادر کرد. 

حسین آرگیو افزود: پس از بررسی موضوع از طریق مراجع قضایی مشخص شد زن و مردی که در این کلیپ ادعا می‌کنند مددجوی کمیته امداد هستند و وضعیت مالی نامساعدی دارند، از تمکن مالی برخوردار بوده و با ساخت این ساختمان محقر، اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده اند.

آرگیو ادامه داد: انتشار این کلیپ در فضای مجازی با هدف سوءاستفاده مغرضانه بوده و از آنجا که تصاویر مذکور به فاصله زمانی اندکی بعد از انتشار کلیپ مربوط به بندرعباس در فضای مجازی پخش شده، مشخص است که افرادی با هدف قبلی و مغرضانه، اقدام به این کار کرده‌اند. 

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا ادامه داد: کلیپ منتشر شده که به قصد جریحه‌دار کردن احساسات مردم ضبط و منتشر شده، ارتباطی به زمان حال ندارد و مربوط به یک سال قبل است و فردی که در کلیپ مشاهده می‌کنیم منزل مناسبی با متراژ بالا در روستای محل سکونت خود دارد و فرد بی‌بضاعتی نیست و بر خلاف آنچه در کلیپ وانمود می‌کند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است.

فرماندار فسا علت تخریب را تصرف عدوانی اراضی ملی عنوان کرد و گفت: آلونکی که تخریب شده، خارج از محدوده روستای پانعل و در منطقه میان‌جنگل فسا در حوزه حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد.

 آرگیو گفت: پارسال برای این فرد، پرونده تشکیل و دستور قضایی صادر شد؛ همچنین پس از بررسی مشخص شد که وی اظهار ندامت کرده است.

محیط زیست: در اراضی ملی تصرف شده است

پیش از این اداره محیط زیست شهرستان فسا درباره تخریب منزل این فرد معلول در میان جنگل فسا توضیحاتی منتشر و اعلام کرد: ۱۶ آذر ۹۸ محمد بردبار فرزند خدایار اقدام به تخریب و تصرف عدوانی و ساخت و ساز به میزان ۷۰ مترمربع اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا کرد که پس از استعلام از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص شد که اراضی مذکور جزو اراضی ملی و خارج از محدوده طرح هادی روستای پانعل است.

این اداره افزود: چندین مرتبه تذکر به وی مبنی بر ممانعت از ادامه ساخت و ساز داده شد که سرانجام با هماهنگی مقام قضایی دیوارچین های ساخته شده تخریب شد.

روستای  پانعل، از توابع بخش مرکزی شهرستان فسا و در دهستان میان جنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۱۹خانوار) بوده ‌است. 

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیطنت فسا معلول پیرمرد شهرستان فسا محیط زیست اراضی ملی تخریب شده میان جنگل تخریب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق

 محمد رئیسی اظهار داشت: در ابتدای وقوع شرایط جوی در جنوب استان سیستان و بلوچستان، برق ۴۴۵ روستا قطع شد، که در همان ساعات اولیه با تلاش تیم های عملیاتی این شرکت برق ۲۱۷ روستا پایدار گردید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برق ۳۶۶ روستا پایدار است، گفت: تداوم تلاش پرسنل صنعت برق جهت پایداری شبکه برق سایر روستاها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نبود راه دسترسی‌ و طغیان رودخانه های فصلی از جمله چالش‌های پرسنل این شرکت جهت اصلاح شبکه های آسیب دیده است.

رییسی با اشاره به تداوم شرایط جوی در منطقه و افزایش خسارت به شبکه برق، بیان کرد: ۲۷۲ پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۱۲ دستگاه ترانسفورماتور و یک دستگاه بوستر از جمله حجم خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه است.

وی افزود: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هر گونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • کمک ۳۱۰ میلیارد ریالی خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره)