Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر زاغیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از مهمترین طرح‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این راستا تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت فرسوده در شهرهای استان اصفهان  پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری بصورت ترکیبی با سه نرخ ۹، ۱۶ و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که در این رابطه ماهیت متقاضی، نوع ساخت‌وساز و شهر محل اجرای پروژه قابل توجه است. 

زاغیان مزایای این طرح را، عدم نیاز به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات و امکان دریافت آن با ارائه سند تک برگ عنوان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر تسهیلات بانکی، از سوی شهرداری‌ها نیز امکان تخفیف حداقل ۵۰ درصد عوارض ساخت، تراکم ساخت و تقسیط مابقی آن وجود دارد. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: قابلیت تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط آن به مدت حداکثر ۱۲۰ ماه از دیگر مزایای تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری است. 

وی بیان داشت: ثبت‌نام و استفاده از این تسهیلات بانکی طی دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست متقاضیان به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده به نشانی Facility.udrc.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام، پیامک رمز ورود دریافت می‌کنند. 

زاغیان افزود: در مرحله دوم متقاضیان پس از ورود مشخصات پروژه در همین سامانه، از طریق پیامک، شماره پرونده دریافت می‌کنند سپس اطلاعات به سرپرستی بانک مسکن ارسال می‌شود. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از بررسی توسط سرپرستی بانک مسکن پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و آنان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به این اداره، با ورود به سامانه بانک مسکن به نشانی Loan.bank-maskan.ir مابقی اطلاعات را تکمیل کرده و پس از دریافت پیامک از شعبه جهت مراجعه حضوری به بانک  اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان بافت فرسوده مسکن تسهیلات تسهیلات بانکی راه و شهرسازی استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، انارکی محمدی اظهار داشت: در سال گذشته منطقه ۱۲ با توجه به داشتن ۳۰۰ اثر معماری و تاریخی، محلات قدیمی، مفاخر، ۱۰۰ در صد حصار صفوی و ۷۲ درصد حصار ناصری پذیرای نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی بود و امسال با توجه به برنامه ریزی‌های ستادگردشگری در طراحی ۸ مسیر پیاده راه پیش بینی می‌شود قریب به یک‌میلیون گردشگر تا پایان نوروز از جاذبه‌های منطقه ۱۲ در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری دیدن کنند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به احیا خانه کاشف السلطنه از یک عمارت فرسوده به یک بنای تاریخی در اسفندماه سال گذشته، گفت: در سال جدید در راستای توسعه سرانه‌های مورد نیاز شهروندان، با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر احیا بنا‌های فرسوده و بافت تاریخی و مشارکت انجمن احیاگران بافت تاریخی و میراثی که به صورت خودجوش در منطقه ۱۲ شکل گرفته شهروندان شاهد احیا و رونق خانه‌های تاریخی در منطقه ۱۲ خواهند بود.
انارکی محمدی در پایان افزود: خانه‌های تاریخی و محلات قدیمی نقاط قوتی است که نشانه‌های تمدن پویا و اصیل شهر تهران را نشان می‌دهد ولی به دلیل بی توجهی به نقاط بی دفاع شهری تبدیل شده است از این رو ضمن دعوت از شهروندان و گردشگران جهت بازدید از جاذبه‌های تاریخی قلب تهران خواستار همراهی و مشارکت علاقمندان در احیا بافت فرسوده و خانه‌های تاریخی این منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد