Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:56:30 GMT

واکنش روسیه به ترور دانشمند ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۲۹۹۹

واکنش روسیه به ترور دانشمند ایرانی

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران را به شدت محکوم و اعلام کرد این اقدام با هدف ایجاد بی‌ثباتی در منطقه انجام گرفت. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو قویاً ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای در ایران را که با هدف بی‌ثبات کردن منطقه صورت گرفت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه ترور شهید فخری‌زاده را به شدت محکوم و اعلام کرد این اقدام با هدف ایجاد بی‌ثباتی در منطقه انجام گرفت.

وزارت خارجه روسیه ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران را به شدت محکوم و اعلام کرد این اقدام با هدف ایجاد بی‌ثباتی در منطقه انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو قویاً ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای در ایران را که با هدف بی‌ثبات کردن منطقه صورت گرفت محکوم می‌کند. ما نگرانی جدی خود از ماهیت تحریک‌آمیز این اقدام تروریستی که به وضوح با هدف ایجاد بی‌ثباتی و تشدید احتمال درگیری در منطقه انجام شد، ابراز می‌کنیم. 

مسکو افزود: هر کسی که پشت این قتل قرار دارد و می‌کوشد از آن در جهت منافع سیاسی خود استفاده کند، باید در این خصوص مسئول شناخته شده و پاسخگو باشد. 

روسیه در پایان اعلام کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که منجر به تشدید تنش‌ها خواهد شد، خودداری کنند.

«هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم امروز (دوشنبه) در اظهاراتی به ترور شهید محسن فخری زاده واکنش نشان داد. چون‌یینگ گفت: «چین از ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده شوکه شد و این جنایت خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند.»

به گزارش فارس، شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط ادعای وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره ترور شهید فخری‌ زاده دستور رییس قوه قضائیه برای تشکیل کارگروه ویژه‌ برای تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده تماس وزیر خارجه افغانستان با ظریف/ محکومیت ترور شهید فخری زاده جهانگیری: ایران در فرصت مناسب به ترور شهید فخری زاده پاسخ قاطع و حساب‌شده خواهد داد چین و سوییس ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند وزیر اطلاعات: سرنخ‌های زیادی از ترور شهید فخری‌زاده داریم نکاتی مهم در مورد ترور شهید فخری زاده از زبان شمخانی + فیلم رفتار برخی در روزهای اخیر، انتقام از دولت است نه عاملان ترور سلیمی نمین: قاتلان شهید فخری‌زاده از اختلافات داخلی ما قند در دل‌شان آب می‌شود!/ پاسخ به ترور را جناحی نکنیم امارات و اردن ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند تکذیب سخنان منتسب به فرمانده کل سپاه پیرامون نحوه انتقام ترور شهید فخری زاده واکنش عباس عبدی به درخواست کیهان برای حمله به بندر حیفا و انتقاد این روزنامه از نحوه پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی کنایه مشاور رییس جمهور به عاملان ترور شهید فخری زاده

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 رژیم صهیونیستی وزارت خارجه روسیه ترور دانشمندان هسته ای ترور دانشمندان هسته ای ایران ترور دانشمندان هسته ای ایران ترور دانشمندان هسته ای ترور دانشمند ایرانی ترور دانشمند هسته ای ایران ترور دانشمند ایران ترور دانشمند هسته ای سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 هدف ایجاد بی ثباتی ترور شهید فخری زاده منطقه انجام محسن فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران

به گزارش تابناک، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران چند هفته تا دستیابی به اورانیوم با غنای لازم برای تولید سلام هسته‌ای فاصله دارد، گفت: «ما از تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل با ایران در مورد مسائل دیرینه مربوط به تعهدات پادمانی ایران قدردانی می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما به حمایت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش‌هایشان ادامه خواهیم داد. ما همچنین به مشورت نزدیک با تروئیکای اروپا و سایر شرکا در این مورد ادامه خواهیم داد.»

پاتل تصریح کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح گفته است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. اما ارزیابی‌ای درباره اظهارات گروسی ندارم که ارائه کنم.»

او بار دیگر گفت: «اما مطمئناً از تلاش‌های او (گروسی) برای تعامل با حکومت ایران در رابطه با تعهدات پادمانی آنها قدردانی می‌کنیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گفتگو با شبکه آلمانی دوویچه وله با تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد.

رافائل گروسی در گفت‌وگو با دویچه‌وله افزود: «این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان، سلاح هسته‌ای خواهد داشت. هرچند غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا مایه نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران دارای سلاح هسته‌ای است. یک کلاهک هسته‌ای فعال، به چیزهای دیگری به‌غیر از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: «همچنین به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام اشاره و ادعای کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز اتمی ایران را تکرار کرد.»

او گفت: «من بارها به همتایان ایرانی خود گفته‌ام که ما دسترسی و دید لازم را که به اعتقاد من باید ضروری باشد، نداریم و این مساله باعث گمانه‌زنی (درباره برنامه اتمی ایران) می‌شود.»

او مدعی شد: «وقتی همه اینها را کنار هم می گذارید، مطمئناً با علامت سوال های زیادی روبرو می شوید.» گروسی همچنین افزود که این مساله، محور مذاکرات او با مقام‌های ایران است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران