Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طی حکمی از سوی کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، علی کرم عبداللهی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک معرفی و از زحمات و تلاش‌های بهروز کی شمس در دوران تصدی مسئولیت قبلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این مراسم با حضور هوشنگ طهماسبی معاون برنامه ریزی و امید چینی ساز مدیر حراست این اداره کل صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کرم عبداللهی قبل از این سمت به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامهرمز فعالیت داشته است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تکریم و معارفه منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: استان همدان به دلیل وجود  ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می آید که این مراتع بعنوان بستر بهره برداری توسط بهره برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره برداری اصولی از آن؛ مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ، جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی می بایست در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرند تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

خزائی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش ها و دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری ها ، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات کل منابع طبیعی استان های قشلاقی وجود دارد، عنوان کرد: جزیره ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع بسیار مهم است و کارشناسان با زبان قابل درک باعشایر با آنان ارتباط برقرار کنند و آموزش های لازم برای آنان از طرق مختلف ارائه گردد.

وی اظهار داشت: هماهنگی موجود در بخش های مرتبط با این موضوع در اداره کل شامل معاون فنی یگان حفاظت، اداره امورمراتع، آموزش و ترویج در رعایت دستورالعمل های دفتر امور مراتع بسیار خوب است و تاثیر مثبتی در رعایت تقویم کوچ داشته است.

گفتنی است؛ دکتر طهماسبیان از دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشوردرادامه افزود: اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان همدان در این خصوص بسیار خوب بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان با بازدیدهای بعمل آمده و بررسی اقدامات صورت گرفته، شرایط مناسبی را در مبادی ورودی و مراتع استان همدان بوجود آورده که نشان از هماهنگی در داخل استان و همچنین با سایر استان های مرتبط دارد و استان همدان از استان های موفق در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام