Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور در نشست مجازی سی و ششمین اجلاس وزیران گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی موسوم به کومسک، همکاری نهادهای بین‌المللی به منظور تعامل و همفکری در زمینه حیات گردشگری در بحران کرونا را امری بسیار ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری کشور با توجه به تغییر احتمالی ساختارهای کلی سفر در ایام پسا کرونا، بر بازنگری در بازارهای هدف، بازتعریف محصولات گردشگری و بهبود سطح ارائه خدمات الکترونیک، تاکید کرد.

تیموری در این نشست که به صورت ویدوئو کنفرانس و با دو محور واکنش به کووید ۱۹ و ارتقای کارآفرینی برای رقابت‌پذیری صنعت گردشگری برگزار شد گزارشی از اقدامات ایران برای انطباق و همزیستی با کرونا مانند حمایت از فعالان صنعت گردشگری در قالب بسته های حمایتی شامل امهال بدهی ها و اعطای وام با بهره کم و دوره تنفس طولانی ارائه کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این گزارش با اشاره به تعریف پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ ضوابط سفرهای هوشمند در ایران، خسارت‌های وارده به این حوزه را قابل توجه دانست و بر لزوم همفکری و تبادل تجربیات میان کشورهای اسلامی در مهار بحران کرونا در صنعت گردشگری تاکید کرد.

تیموری با تاکید بر پیوند تنگاتنگ بین گردشگری و اشتغال، ارتقا کارآفرینی بویژه در سطح جوامع محلی و از طریق استارتاپ ها (کسب و کارهای نوین) را مولفه ای بسیار مهم و اثرگذار در افزایش رقابت پذیری مقاصد گردشگری عنوان کرد و بر ضرورت توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این موضوع و تشکیل واحدی مشخص بدین منظور در ساختار جدید خود اشاره کرد.

معاون گردشگری کشور با تبیین ضرورت اقداماتی مانند بازتعریف استانداردهای موجود، تعریف استانداردهای جدید و تسهیل صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌دهندگان خدمات در شرایط همه‌گیری کرونا، پرداخت جدی به مباحثی همچون توسعه خدمات الکترونیک، بازنگری در دستورالعمل‌ها و خط‌ مشی‌های گردشگری، بر لزوم ظرفیت‌سازی در جامعه محلی و اهمیت آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۹۸۱ و با تصویب سومین اجلاس سران اسلامی بنیان نهاده شد. رییس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس دائمی این کمیته معرفی و میزبانی جلسات آن به ترکیه واگذار شده است.

برچسب‌ها کرونا رجب طیب اردوغان صنایع دستی علی ‌اصغر مونسان دولت الکترونیک ولی تیموری ایران ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا رجب طیب اردوغان صنایع دستی علی اصغر مونسان دولت الکترونیک ولی تیموری ایران ترکیه کرونا رجب طیب اردوغان صنایع دستی علی اصغر مونسان دولت الکترونیک ولی تیموری ایران ترکیه اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی