Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@12:30:23 GMT

۹ درصد بیماران کرونایی در اردبیل فوت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۰۴۸

۹ درصد بیماران کرونایی در اردبیل فوت می‌کنند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضایی بنا ۱۰ آذر در جریان بررسی آخرین وضعیت طرح اعمال محدودیت‌های کرونایی در اردبیل اظهار کرد: هر چند آمار فوتی‌ها در این استان بیشتر از هفته‌های گذشته است، اما در هفته جاری تعداد بستری‌ها روند ثابت ۷۰ تا ۸۰ نفر را دارد که امیدواریم این میزان پایین نیز بیاید.
وی علت بالا بودن فوتی‌های کرونا در استان اردبیل را اوج پیک شیوع کرونا در موج سوم در این استان اعلام کرد و گفت: ما به نسبت سایر استان‌ها با فاصله ۱۵ روز دوره پیک را سپری می‌کنیم و قطعا در هفته آینده تعداد مرگ و میر‌های ما پایین آمده و روند با ثباتی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ۹ درصد بیماران بستری عمدتا سالخوردگان و افراد با بیماری زمینه‌ای دیابت، فشار خون، چاقی، بیماری کلیوی و ریوی گرفتار چنگال ویروس کرونا می‌شوند که انتظار می‌رود افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای از هرگونه تردد و خارج شدن از منزل پرهیز کنند.
رضایی نیا افزود: ما اگر بتوانیم دوره محدودیت باقی مانده را با دقت اجرایی و عملیاتی کنیم، قطعا از اوج پیک و قله سخت کرونا در موج سوم عبور خواهیم کرد و همچنان انتظار می‌رود با توجه به سردسیر بودن استان شرایط مساعد در اعمال محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنان از هموطنان انتظار داریم سه اصل ماسک زدن، شستن مرتب دست و دوری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را جدی بگیرند چرا که بیماری کرونا یک بیماری دینامیک و پویاست و هر لحظه امکان شیوع و گسترش آن وجود دارد.
رضایی نیا با قدردانی از تلاش و همراهی فرمانداران در اجرای طرح اعمال محدودیت‌ها به ویژه در شهر‌های با وضعیت قرمز اضافه کرد: تا ۸۰ درصد شهروندان استان اردبیل محدودیت‌های اعمال شده را به دقت رعایت کرده و تردد‌های شبانه به حداقل خود رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با تعطیلی بسیاری از صنوف و همچنین مراکز اداری و گسترش فعالیت بانک‌ها به صورت مجازی امیدواریم کنترل بیماری کرونا محقق شده و شرایط مطلوب‌تری را نسبت به هفته‌های گذشته شاهد باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماران کرونایی آمار مبتلایان به کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی استان اردبیل محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • آغاز اعمال افزایش کرایه تاکسی در اردبیل