Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:58:35 GMT

۲خبر کوتاه از شهرستان کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۰۷۶

۲خبر کوتاه از شهرستان کهگیلویه

احمد حکیم  ایرنا اظهار داشت: ۷۹۹ مورد بازرسی از صنوف انجام که ۸۵ صنف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی متخلف شناخته شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر پلمب یک میلیاردو ۱۰۰ میلیون ریال این تعداد واحد صنفی جریمه شدند.حکیم تصریح کرد: کار نظارت بر بازار از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بصورت ۲ شفیت انجام می شود.

وی افزود: طی یک هفته گذشته برای تنظیم بازار ۱۲۲ تن مرغ منجمد در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم تصریح کرد: یکصد تن روغن نیز از سوی ۲۲ عامل در دهدشت هم اکنون در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند تخلفات صنفی اصناف را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

توزیع ۱۵۰۰تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - رییس جهادکشاورزی کهگیلویه گفت: از زمان شروع فصل کشت حواله یکهزارو ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده برای کشاورزان این شهرستان صادر که تاکنون با توجه به شروع بارندگی بخش زیادی از این بذرو توزیع شد.

حکمت الله نریمانی  اظهارداشت: توزیع بذر اصلاح شده نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. وی زمان توزیع بذر را از اول آبانماه دانست و گفت: وجود تنها یک مرکز توزیع مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.
نریمانی تصریح کرد:  می طلبد کشاورزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی در تنها مرکز توزیع شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: راه اندازی یک مرکز توزیع بذر دیگر برای کشاورزان در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان است.
در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه زیر کشت خواهد رفت.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا نظام صنفی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا نظام صنفی وزارت صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا نظام صنفی وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های‌هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کردند و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سم‌پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سعیدیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان، افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها