Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@02:45:04 GMT

جدیدترین علامت بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۱۰۴

جدیدترین علامت بیماری کرونا

محققان در مطالعه‌ای جدید دریافتند خشکی بینی می‌تواند از علائم اولیه بیماری کووید۱۹ باشد.

به گزارش برنا؛ یکی از مسیرهای ورودی کروناویروس از راه بینی است.

در این مطالعه، محققان دانشگاه بارسلونا اسپانیا، گروهی متشکل از ۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و تعداد مشابهی در قالب گروه کنترل را از لحاظ وجود انواع علائم مرتبط با بینی نظیر خشکی بینی و آبریزش بینی بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌ها نشان داد بیش از ۶۸ درصد بیماران حداقل یک علامت مرتبط با بینی را گزارش دادند. همچنین محققان مشاهده کردند بروز خشکی بیش از حد بینی در افراد مبتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با گروه کنترل به مراتب بیشتر بود.

نتایج نشان داد ۵۲ درصد بیماران (و تنها ۳ درصد گروه کنترل) دارای آبریزش شدید بینی بودند. همچنین این علائم همراه با گرفتگی بینی بود که معمولاً تا ۱۲ روز ادامه داشت.

محققان معتقدند وجود این علائم مرتبط با بینی و وقوع زودهنگام آنها می‌تواند تشخیص زودهنگام کووید ۱۹ را تسهیل نماید.

همچنین مشخص شده است که تغییر در حس بویایی یا چشایی در ۸۰ درصد موارد بیماران کرونایی وجود دارد. این علامت ناشی از ورود ویروس به سلول‌های گیرنده ACE۲ در حفره بینی است. این گیرنده محلی است که در آنجا، پروتئین ویروس وارد سلول میزبان می‌شود و تکثیر ویروسی در آنجا اتفاق می‌افتد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسپانیا بارسلونا ویروس برنا بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)