Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@08:39:53 GMT

بایدن وزیر خزانه داری خود را انتخاب کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۱۱۶

بایدن وزیر خزانه داری خود را انتخاب کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تیم انتقالی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، امروز دوشنبه اعلام کرد بایدن «جنت یلن» را به عنوان نامزد ریاست وزارت خزانه‌داری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، تیم بایدن همچنین اعلام کرد «ادویل ادِیمو» Adewale Adeyemo به عنوان معاون یلن و «جارد برنستین» Jared Bernstein و «هدر بوشی» Heather Boushey در شورای مشاوران اقتصادی او خدمت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، «نیرا تاندن» Neera Tanden در سمت مدیر دفتر مدیریت و بودجه این وزارتخانه منصوب خواهد شد و «سیسیلیا رَوس» Cecilia Rouse ریاست شورای مشاوران اقتصادی را برعهده خواهد داشت.

چند روزی است که بایدن در حال معرفی اعضای کلیدی کابینه خود است. او «آنتونی بلینکن» را رسماً به عنوان وزیر امور خارجه دولت خود معرفی کرده است.

به همین ترتیب «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد. «جیک سولیوان» نیز در دولت بایدن متصدی پست مشاور امنیت ملی خواهد بود.

«لیندا توماس گرینفیلد» توسط بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

روز گذشته نیز تیم بایدن اعلام کرد که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما مسئولیت سخنگوی کاخ سفید در دولت وی را عهده‌دار خواهد شد.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات انتخابات آمریکا سازمان ملل متحد مشاور امنیت ملی وزیر امور خارجه جنت یلن جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سهام عدالت انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه

یکی از عوامل مهم طولانی شدن جنگ غزه و افزایش وحشتناک شمار قربانیان فلسطینی در این جنگ نابرابر ناهماهنگی شناختی در سیاست خارجی آمریکا است، نسل کشی که در آن بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی کشته، زخمی یا مفقود شده اند و قحطی آشکار جمعیت آوارگان را تهدید می‌کند.

رمزی بارود خبرنگار فلسطینی در روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل می‌نویسد: از آغاز جنگ در ۷ اکتبر، آمریکا وضعیت را به اشتباه مدیریت کرد، اگرچه گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با وجود سن بالا، معنای کلی رویداد‌های ۷ اکتبر را به درستی پیش‌بینی کرده بود. با توجه به گزارش وب سایت خبری اکسیوس، بایدن یک روز پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه (هشتم اکتبر) در جلسه‌ای با رابرت هور مشاور ویژه، استدلال کرده بود که این جنگ همه چیز را تغییر خواهد داد و نتیجه آن سمت و سوی تحولات منطقه در ۶ تا ۷ دهه آینده را رقم خواهد زد.

بارود می‌نویسد: بایدن اشتباه نمی‌کند. در واقع، هر کاری که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت و کابینه جنگ او در غزه انجام داده اند، به تفسیر مشابه اسرائیل از اهمیت حوادث دنیای در حال تغییر اشاره دارد. نتانیاهو آمادگی خود را برای انجام نسل کشی و به قحطی کشیدن میلیون‌ها فلسطینی ثابت کرده است، زیرا او هنوز احساس می‌کند که قدرت آتش برتر ارتش اسرائیل قادر است ساعت را به عقب برگرداند و موقعیت نظامی، نفوذ ژئوپلیتیک و موقعیت جهانی اسرائیل را بازگرداند. اما واقعیت این است که او اشتباه می‌کند، و بیش از پنج ماه جنگ و کشتار بی معنی این ادعا را نشان می‌دهد. اما قمار سیاسی آمریکا در خاورمیانه و پیامد‌های جهانی سیاست خارجی واشنگتن که دستکمی از خودکشی دیپلماتیک ندارد اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

آمریکا در روز‌های اول جنگ به سرعت از کابینه جنگ نتانیاهو حمایت کرده و هواپیما‌های کمک‌های تسلیحاتی را به شرق مدیترانه فرستاد، که نشان می‌دهد واشنگتن برای یک درگیری بزرگ منطقه‌ای آماده است. در همین زمان بود که رسانه‌ها از دخالت نظامی آمریکا، به ویژه از طریق نیروی دلتا در جنگ غزه نوشتند اگرچه پنتاگون بعد‌ها گزارش‌ها مبنی بر اعزام ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی برای جنگیدن در غزه را رد کرد.

اگرچه در آن زمان هنوز مشخص نبود که آمریکا شریک مستقیم در جنگ است، گزارش‌های رسانه‌های اصلی این کشور به هر شک و تردیدی در این زمینه پایان دادند. ششم مارس بود که واشنگتن پست نوشت آمریکا از زمان شروع جنگ غزه بیش از ۱۰۰ قرارداد نظامی فروش تسلیحات را به تل‌آویو به‌طور چراغ خاموش تائید کرده است. اما از سوی دیگر گزارش‌های متعددی از تنش‌های فزاینده میان تل‌آویو و واشنگتن منتشر شده است. از جمله گزارش پولیتیکو که ادعا می‌کند بایدن در محافل خصوصی نخست وزیر اسرائیل را یک مرد بد خوانده است؛ و اینکه کاخ سفید با موضع گیری نتانیاهو در جنگ غزه مشکل دارد.

رمزی بارود می‌نویسد: کاملاً واضح است که بدون ادامه حمایت نظامی و دیگر شکل‌های حمایت آمریکا، اسرائیل نمی‌توانست جنگ خود را علیه فلسطینی‌ها بیش از چند هفته ادامه دهد و در نتیجه جان هزاران نفر را نجات دهد. علاوه بر این، آمریکا در برابر اکثریت قریب به اتفاق دولت‌های جهان که روزانه خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در نوار هستند در نقش بزرگترین حامی تل‌آویو ظاهر شده است. اگر آمریکا بار‌ها و بار‌ها در شورای امنیت سازمان ملل، حق وتوی خود را اعمال نکرده بود، قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس می‌شد، قطعاً تصویب می‌شد.

با وجود این حمایت بی قید و شرط، آمریکا تلاش می‌کند تا از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر جلوگیری کند، که در حال حاضر موقعیت سیاسی خود او را در خاورمیانه تهدید می‌کند. اما نتانیاهو به این مسائل علاقه‌ای ندارد، زیرا نتانیاهو می‌داند که پایان دادن به جنگ به معنای پایان کار دولت ائتلاف اوست که عمدتا توسط افراط گرایان راست افراطی تشکیل شده است. برای دستیابی به این اهداف خودخواهانه، رهبر اسرائیلی حاضر است جنگی را که به وضوح در حال شکست است را ادامه دهد.

با وجود اینکه بایدن به طور کامل ایمان خود را به نتانیاهو از دست داده است، طبق گزارش آسوشیتد پرس، او همچنان به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهد بدون اینکه علناً نتایج فاجعه بار جنگ را زیر سوال ببرد، نه فقط برای مردم فلسطین، بلکه برای منطقه و جهان، از جمله کشورش.

بارود می‌نویسد: آمریکایی ها، به ویژه کسانی که در حزب دموکرات هستند، باید فشار بر دولت آمریکا را بیشتر کنند تا به این سیاست ناهماهنگ خود در مساله فلسطین پایان دهد. باید جلوی تامین مالی ماشین کشتار اسرائیل گرفته شود. با اینکه اکثر آمریکایی‌ها این درخواست را دارند، اما به نظر می‌رسد که بایدن و دولتش هنوز پیام مردم آمریکا و جهان را دریافت نکرده‌اند. چه تعداد فلسطینی دیگر باید بمیرند تا بایدن صدای مردم را بشنود.

منبع: همشهری آنلاین 

 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد