Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز انصاری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: به علت کمبود نیروی معلم در مدارس کشور به اجبار از سایر دانش آموخته‌های مراکز آموزش عالی برای معلمی استفاده می‌شود که آنان نیز باید یک سال آموزش‌های لازم در زمینه نحوه تدریس را فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هم اکنون ۸۰ درصد دانشجو معلمان در پردیس‌های دانشگاهی کشور از خوابگاه استفاده می‌کنند و مابقی هم در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی کیفی است افزود: به همین منظور از تمامی ظرفیت‌های این دانشگاه در این زمینه استفاده می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه دانشجویان باید در خوابگاه‌های دانشگاه‌های فرهنگیان اسکان داشته باشند گفت: این وضعیت موجب می‌شود تا آموزش‌های لازم در حین زندگی به آنان از جنبه‌های مختلف داده شود که تردد افراد با این اصل مغایرت دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پروژه‌های خوابگاهی در استان‌ها هم اکنون در دست ساخت است تا دانشجو معلمان بتوانند از فضای شبانه روزی مناسب بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آزمون «تیمز» اشاره کرد و افزود: این آزمون بین المللی است که روند آموزش دروس ریاضی و علوم را در بین دانش آموزان ارزیابی می‌کند.

انصاری با بیان اینکه این آزمون به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشورها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است، گفت: دانش آموزان علاوه بر دانشی که یاد گرفته‌اند باید قدرت تحلیل چند جانبه داشته باشند تا در این آزمون موفق عمل کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در انتها بیان داشت: جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی باشد زیرا که دانشجو معلمان در زمینه‌های مختلف تربیتی و اخلاقی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند که این امر کارایی زیادی در تدریس دارد.

کد خبر 5084814

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلم ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا ترور دانشمندان هسته ای آمار کرونا بوشهر گرگان عکس استانها تعطیلی ادارات دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تاکید کرد و گفت: آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ از مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد و در جریان این بازدید با هنرمندان فعال دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از سرای سعدالسلطنه بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تأکید و اظهار کرد: در همین راستا آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

خسروپناه اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد، زنده نگه داشتن هنرهای بومی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راهکار برای تحقق این مهم آموزش این هنرها به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از مجموعه کاروان‌سرای درون‌شهری سعدالسلطنه اقدام به‌جایی بوده است، تصریح کرد: توجه به ارزش‌های فرهنگی‌اجتماعی همزمان با تلاش برای توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 747287

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود