Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا امروز، دوشنبه جنت یلِن را برای پست وزیر خزانه‌داری در تیم دولت آینده‌اش نامزد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا همچنین والی ادییمو را به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری تعیین کرد. بایدن همچنین سیسیلیا روس را برای رهبری شورای مشاروان اقتصادی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم موقت رئیس‌جمهوری منتخب روز یکشبنه از اسامی تیم ارتباطات کاخ سفید در دولت آینده پرده برداری کرد.

تیم گذار در بیانیه‌ای اعلام کرد، بایدن و کامالا هریس، اعضای جدید کارمندان کاخ سفید را که پست‌های ارتباطی بالا را در اختیار خواهند داشت، معرفی کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن تیم اقتصادی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولتیکو: بایدن پس از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل از انظار عمومی فرار می‌کند

پولیتیکو در مطلبی نوشت: «جو بایدن» پس از حملات ایران به اسرائیل در تعطیلات ماند و در انظار عمومی قرار نگرفت تا تنش‌ها کاهش یابد و مانع برانگیختگی تهران شود.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از حملات ایران علیه اسرائیل به عمد در تعطیلات آخر هفته ماند و در معرض دید عموم قرار نگرفت تا نبودش در کانون توجه‌ها، از تنش ها بکاهد.

این نشریه آمریکایی می افزاید: پس از حمله ایران به سرزمین های اشغالی، دستیاران کاخ سفید بحث بر سر یک سخنرانی را مطرح کردند، اما به گفته ۶ مقام آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، ارزیابی نهایی بر این اساس قرار گرفت که چنین سخنرانی می تواند سبب تشدید تنش ها و برانگیختگی تهران شود.

یکی از این مقامات تشریح کرد: «قرار دادن رئیس جمهوری پشت میز، تنش ها را بیشتر می کرد، این چیزی است که در بهترین حالت باید از آن دوری کرد».

به عقیده برخی مقامات آمریکایی، این رویکرد بایدن با عملکرد وی در تمامی درگیری های خاورمیانه که پس از حمله ۷ اکتبر آغاز شد، منطبق است.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه خبری سی‌بی‌اس از دولت بایدن به دلیل ناتوانی در جلوگیری از حمله ایران انتقاد کرد و گفت: «به همین دلیل است که ما شاهد این وضعیت هستیم.»

پولیتیکو یادآوری کرده است: بایدن که بلافاصله پس از حملات ۷ اکتبر، نتانیاهو را در آغوش گرفت و سپس یک سخنرانی ملی ایراد کرد که یکی از آتشین ترین سخنرانی های وی در حمایت از اسرائیل به حساب می آمد، تاکنون سعی کرده است تا حد زیادی از جنگ دور بماند. وی اگرچه همچنان به حمایت از اسرائیل ادامه داده، اما بارها و به طور خصوصی از نحوه مدیریت جنگ انتقاد کرده است. اکنون به نظر می‌رسد بایدن در پی حملات شنبه شب ایران با شرایط پیچیده تری دست به گریبان است.

دستیاران کاخ سفید می گویند تمرکز کنونی رئیس جمهوری آمریکا بر ایجاد یک مسیر دیپلماتیک واقع شده که هدف آن مهار واکنش گسترده تر اسرائیل و در عین حال کنترل ایران در هماهنگی با متحدان است.

وی صبح یکشنبه با رئیس جمهوری های گروه هفت بر سر اعمال تحریم‌های تلافی‌جویانه احتمالی علیه تهران و یا قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت و گو کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا بعدازظهر یکشنبه به خبرنگاران گفت که اسرائیلی‌ها به همتایان آمریکایی خود گفتند که «به دنبال تشدید تنش قابل توجهی با ایران نیستند». به گفته مقامات، کاخ سفید نیز امیدوار است که این وضعیت به زودی حل شود، اما در عین حال اذعان دارد که اسرائیل ممکن است احساس کند که باید به نحوی پاسخ دهد.

این نشریه در ادامه آورده است: از همین رو پویایی سیاسی در واشنگتن به شیوه ای قابل پیش بینی آشکار شده است. جمهوری خواهان بایدن را به دلیل انتقادش از جنگ غزه هدف حملات خود قرار داده و می گویند که حمایت ناکافی وی از اسرائیل آن هم در برهه‌ای که این متحد دیرین مورد تهاجم قرار گرفته بود، مسبب وضعیت کنونی است.

برخی رهبران جمهوری‌خواه نیز استدلال می کنند که سیاست خارجی بایدن در قبال ایران به اندازه کافی سختگیرانه نبوده و همین امر تهران را برای عملی کردن حمله ای تاریخی علیه اسرائیل توانمند ساخته است.

مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در مصاحبه ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی، ضمن انتقاد از عملکرد بایدن در قبال رژیم صهیونیتی گفت: ایالات متحده باید درک کند که ایران دریافته برای حمله مستقیم به اسرائیل از خاک خود مجوز رایگان را از آمریکا دریافت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ۱۰ ‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • رئیسی پنجشنبه به استان سمنان می‌رود
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • پولتیکو: بایدن پس از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل از انظار عمومی فرار می‌کند
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه را کنار گذاشت
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند