Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بحرین، وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین بر ضرورت همسویی همه تلاشها برای کاهش تنش و جلوگیری از آن در منطقه و همچنین حفاظت از امنیت و ثبات آن تاکید شده است.

وزارت خارجه بحرین بیان کرد: با توجه به شرایطی که در منطقه حاکم است، بحرین از همه طرفها می خواهد که نهایت خویشتنداری را به خرج دهد تا منطقه به سطح جدیدی از بی ثباتی و تهدید صلح و ثبات کشیده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قبل از این، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرده بود.

وزارت خارجه کویت هم امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم و بر موضع ثابت کویت در مخالفت با اقدامات خشونت بار تاکید کرده بود.

در ادامه بیانیه‌ ضمن تسلیت به جمهوری اسلامی ایران، بر رد هر گونه اقدام که به افرایش تنش و تضعیف ثبات منطقه منجر شود، تأکید شده است.

قبلاً «بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اقدام تروریستی روز جمعه که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان شد را محکوم کرده بود.

بوسعیدی در این گفتگو با ابراز همدردی و تسلیت با دولت و مردم ایران، تروریسم در هر شکل آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانست.

همچنین روز گذشته، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه قطر اعلام کرده بود: ترور فخری زاده به مثابه دامن زدن به اوضاع و شعله ور کردن آن است.

شب گذشته، وزارت خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: درحالی که منطقه شاهد بی ثباتی و چالش‌های امنیتی است این شرایط ما را به سوی همکاری برای جلوگیری از اقداماتی که باعث تشدید تهدید ثبات کل منطقه می‌شود، سوق می‌دهد. دولت امارات با توجه به اعتقاد راسخ خود به ضرورت پایبندی به ثبات در منطقه، جنایت ترور ننگین آقای محسن فخری زاده را که می‌تواند به درگیری در منطقه منجر گردد، محکوم می‌کند. دولت امارات با توجه به شرایط موجود منطقه از تمامی طرف‌ها می خواهد برای جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سطح جدیدی از بی ثباتی و تهدید صلح، بالاترین سطح خویشتنداری را از خود نشان دهند.

گفتنی است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

کد خبر 5084822

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین محسن فخری زاده ترور محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا عراق ترور دانشمندان هسته ای فلسطین سوریه جو بایدن دونالد ترامپ عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان تروریسم ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد
  • حسن زاده: بحرین غافلگیرمان کرد / کار را سخت کردیم
  • حسن‌زاده: مقابل بحرین غافلگیر شدیم/ تیم ایران باشخصیت است
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند