Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:10:40 GMT

درخواست ستاد کرونا تهران از مجلس

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۲۸۲

درخواست ستاد کرونا تهران از مجلس

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ آذر ماه روز ملی مجلس منتشر کرد ضمن تبریک به ریاست، نمایندگان به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جایگاه این نهاد را در حفظ و مراقبت از سلامت جامعه بسیار پررنگ توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن پیام آمده است: در شرایطی که استمرار بیماری کرونا در سال آتی پیش بینی می‌شود، آینده نگری منطقی در زمان بودجه ریزی برای مقابله با کرونا با اصلاح فرآیند استخدامی نیرو‌های حوزه سلامت، اصلاح ساختاری حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در ارتباط با تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی، افزایش اختیارات دانشگاه‌ها با توجه به قانون توسعه ششم و تدوین طرح‌های قانونی در جهت حمایت از مدافعان عرصه سلامت می‌تواند گام بزرگی در مسیر ریشه کنی بیماری کرونا در کشور باشد.

زالی افزوده است: افزایش سهم بودجه تحقیقات حوزه سلامت از درآمد ناخالص داخلی موجبات ترغیب شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می‌آورد.

وی اظهار داشته است: در این روز‌های سخت مبارزه با کرونا که همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور با سفید پوشان نظام سلامت همگام شده اند، بیش از هر زمان اهمیت قانون، قانونگذاری و جایگاه مردمی مجلس در مسیر حفاظت و مراقبت از سلامت جامعه عیان شده است.

زالی می‌گوید: باتوجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال آینده هستیم مرهم نهادن بر زخم مزمن کمبود اعتبارات حوزه سلامت می‌تواند در ارتقای وضعیت این حوزه نقش موثر داشته باشد.

در پایان این متن آمده است: ضمن تبریک مجدد به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تلاشگر ملت فهیم ایران و به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امیدواریم در سایه تعامل و همگرایی سازنده میان این نهاد و دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی که به عنوان کانون‌های علمی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی ایفای نقش می‌کنند، بتوانیم گام‌های موثری برای حفظ سلامت مردم و رخت بر بستن بیماری منحوس کرونا از جامعه برداریم.

پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد و نخستین دوره آن در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام امام خمینی (ره) شروع به کار کرد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای تمامی نیاز‌های جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی و قضایی.

مجلس شورای اسلامی در ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای، روز ۱۰ آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس نماینده مجلس شورای ملی، مجتهد و سیاستمدار را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی علیرضا زالی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد