Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:48:01 GMT

جلوه‌های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۲۸۴

جلوه‌های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سد نساز این روزها یکی از زیباترین چشم‌اندازها در ۱۲۵ کیلومتری شهر خلخال است که در مسیر پرندگان مهاجر و آبزی قرار گرفته و زیبایی بی‌نظیر زلال آب دریاچه این سد یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازها است.

آب این سد که از چشمه کناردست آن تامین می‌شود، شیرین و گورا بوده و این روزها در فصل پاییز در مسیر راه روستایی نساز و طویستان، تصویری از آرامش را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوی دیگر خلخال، زیبایی بی‌نظیر دیگری رهگذران را متحیر می‌کند؛ طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه‌ها و گردنه سخت‌گذر الماس، زیبایی شگفت‌انگیزی را خلق کرده است.

به خاطر زیبایی تن‌پوش برف در دل کوه‌ها و دره‌ها، مسیر سیاه رنگ جاده در میان انبوهی از برف و یخ، واقعا دیدنی است؛ اکنون در گردنه الماس بیش از ۸۰ سانتی‌متر برف بر زمین نشسته و دیدن خانه‌های چوبی در ییلاقات مسیر خلخال به اسالم بیش از بیش دل هر رهگذری را در برف و کولاک این گردنه می‌رباید.

هر چند این گردنه سخت‌گذر بوده و این روزها برای مسافران با کولاک و بارش سنگین برف موجب زحمت می‌شود اما در پایان زمستان، این دشت سردی زمستانش را به بهاری بی‌بدیل تبدیل می‌کند.

هر وقت اسم جاده خلخال - اسالم می‌آید، کولاک، بارش برف، اختلال در تردد، زنجیر بستن و تجهیزات زمستانی در یادها تداعی می‌شود ولی جلوه‌های زمستانی بی‌نظیر این جاده دیدنی است.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: برف زیبایی زمستان خلخال جاده خلخال اسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

دریافت 34 MB کد خبر 6087809

دیگر خبرها

  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد