Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@18:07:07 GMT

آماده‌سازی ۵ هواپیما برای واردات واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۳۱۲

صراط: شهرام آدم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیمات اخذ شده در جلسه آمادگی واردات واکسن کرونا اظهار داشت: از آنجایی که شاهد مشکلات کشور‌های در حال دریافت واکسن در بخش حمل و نگهداری هستیم، در این جلسه مشکلات انتقال واکسن کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا وی ادامه داد: بنابراین اگر واکسن کرونا واردات شود باید آمادگی حمل این محموله و نگهداری آن را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرودگاه‌ها مکان‌های مناسب برای نگهداری این محموله تعیین شد که این سوله و سالن‌ها باید دمای منهای ۶۰ درجه داشته باشند.

آماده‌سازی ۵ هواپیما برای واردات واکسن کرونا

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد هواپیما‌هایی که توانایی حمل یخ خشک دارند را مشخص کردیم و با کارخانه یخ خشک هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم، اظهار داشت: با وزارت بهداشت هم مکاتبه‌ای انجام دادیم که معیار‌های فنی خود را برای جابه جایی محموله واکسن به وزارت راه اعلام کنند.

آدم نژاد افزود: برای واردات حجم بالای واکسن ظرفیت را آماده کرده‌ایم و تعداد هواپیما‌هایی که توانایی جابه جایی واکسن و محل نگهداری واکسن جوابگوی حجم بالای واردات واکسن خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه مدل و تایپی از هواپیما امکان واردات واکسن به کشورمان را دارند، اظهار داشت: هواپیما‌های کارگو می‌توانند این محموله را جابه‌جا کنند. هواپیمایی ایران‌ایر یک فروند هواپیمای کارگو دارد که امکان الحاق سه فروند دیگر را برای واردات واکسن کرونا را خواهد داشت.

جانشین وزیر راه در ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: هواپیما‌های پهن پیکر برای مدت زمان کوتاه می‌توانند به هواپیما‌های کارگو برای واردات واکسن کرونا تبدیل شوند و از این لحاظ مشکلی نداریم.

آدم نژاد گفت: ۵ فروند هواپیمای مورد نیاز واردات واکسن را آماده کرده‌ایم. در حال بررسی هستیم که در هر هواپیما چند تن یخ خشک باید تعبیه شود که هواپیما‌ها امکان واردات واکسن را داشته باشند.

وی ادامه داد: از امروز اقدامات عملیاتی برای واردات واکسن کرونا را آماده کردیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهرام آدم نژاد ستاد مدیریت بحران واردات واکسن کرونا صراط برای واردات واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و ‌مسیرهای منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.

ایرج دست نشان امروز، ۵ اردیبهشت در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین بر اساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آن‌ها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلوهای مشخص کننده مسیر و بنرهای راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

وی درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ در محورهای منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه و نصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵ دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر_ تمرچین به طول ۵ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرای خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ است.

این مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه ها بصورت شیفت های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰ میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند