Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا روز دوشنبه بحث در مورد چگونگی تجدید و احیای مجدد روابط بین کشورهای اروپایی و آمریکا پس از خروج « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده  از کاخ سفید را  از روز دوشنبه آغاز کرد.

خبرگزاری «رویترز» دوشنبه در این زمینه گزارش داد که سفرای 27 کشور اتحادیه اروپا پنج حوزه سیاست گسترده را به عوان فرصت‌های بزرگتر  برای همکاری با «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که بر اساس برآوردهای رسانه‌ای پیروز انتخابلات اعلام شده، در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سندی که در این زمینه برای نمایندگان آماده شده، آمده است: «ورود یک دولت و کنگره جدید  فرصتی برای اتحادیه اروپا است تا همکاری راهبردی خود با ایالات متحده را بر اساس منافع مشترک تجدید و دوباره تقویت کند.»

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا باید  بر سر مجموعه‌ای از اولویت‌های مشخص برای مشارکت در رهبری جدید آمریکا توافق کند.»

در این سند زمینه‌های اصلی سیاست‌ها مشخص شده که شامل بهداشت از جمله مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا، تقویت روابط اقتصادی، مقابله با تغییرات اقلیمی، ارتقای صلح و امنیت و حفظ ارزش‌های مشترک از جمله اعتقاد به قوانین چندجانبه است.

 به نوشته رویترز، بسیاری از سران اروپایی با بهت شاهد خروج ترامپ از توافقنامه تغییر اقلیمی در پاریس و برجام، وضع تعرفه هبر کالاهای اتحادیه اروپا و بی توجهی به نهادهای چندجانبه‌ای بودند که واشنگتن دهه ها از آنها حمایت می‌کرد، بودند.

 با این وجود، یک دیپلمات اروپایی نسبت به تصور این که آمریکا و اروپا در تمام موضوع‌ها به توافق خواهند رسید، هشدار داد.  این دیپلمات اروپایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت: «از جانب بایدن تغییراتی صورت خواهد گرفت، اما مواضع سخت آمریکا در قبال چین و بحث هزینه‌های دفاعی اروپا، همچنان باقی خواهند ماند.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی دونالد ترامپ اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی آمریکا دونالد ترامپ اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است