Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@00:31:06 GMT

لغو یک لایحه جنجالی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۴۳۰

صراط:

سخنگوی حزب حاکم دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که پاریس لایحه جنجالی ممنوعیت فیلمبرداری از نیروهای پلیس حین انجام وظیفه بود را لغو کرده است.

به گزاش مهر بر اساس اعلام این خبرگزاری، «کریستوفر کاستانر» (Christophe Castaner) رئیس حزب حاکم در پارلمان فرانسه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این لایحه به طور کامل بازنویسی و یک نسخه جدید از آن ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که به گزارش رویترز، ده ها هزار فرانسوی معترض شنبه هفته جاری علیه لایحه مذکور به خیابان های تعداد زیادی از شهرهای این کشور آمده و با آن به مخالفت پرداخته بودند.

مردم فرانسه شنبه هفته جاری با تجمع در شهر پاریس پایتخت این کشور، به سردادن شعارهائی در مخالفت با قانون جدید امنیتی کشورشان پرداختند.

تصاویر ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان داد که پلیس فرانسه به تظاهرات‌کنندگان در پاریس یورش برده و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

معترضان یکصدا شعارهائی را علیه قانون جنجالی «امنیت جامع» سر می دادند که پیشتر در پارلمان این کشور به تصویب رسیده بود.

گفتنی است، جمعه هفته گذشته هم در شهرهای دیگر فرانسه از جمله «نانت»، «تولوز» و «پاریس» اعتراض به قانون امنیتی جدید توسط مردم به انجام رسیده بود.

این قانون که در انتظار تصویب نهائی از سوی سنای فرانسه بود، انتشار تصاویر نیروهای پلیس را جُرم دانسته و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته بود.

معترضان فرانسوی نگران بودند که تصویب نهائی آن مانع از آزادی مطبوعات شده و اجازه دهد وحشیگری پلیس این کشور فاش و یا مجازات نشود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرانسه صراط امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود

مهدی یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، تعطیلات آخر هفته، یک روز جمعه است.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: در صورت تصویب لایحه، فقط دستگاه‌های خدمت‌رسان اداری (غیر از دستگاه‌های ضروری) در استان‌های دیگر مانند تهران در روز پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

یزدان‌پناه گفت: آنچه درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها مطرح شده است، شامل بخش خصوصی و دستگاه‌های ضروری مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز انتظامی نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • تاوان سنگین حرکت جنجالی آرائوخو
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • (عکس) استوری جنجالی کار دست بازیکن استقلال داد
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • معرفی تیم‌های راه‌یافته به بسکتبال باویلچر پارالمپیک پاریس