Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:21:16 GMT

زنگنه : بازار نفت همچنان شکننده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۶۲۷

زنگنه : بازار نفت همچنان شکننده است

بیژن زنگنه دوشنبه شب بعد از نشست صد و هشتادم اوپک با بیان اینکه جلسه امروز ۴ ساعت طول کشید اما تمام نشد، ادامه داد: مشکلی برای تصمیم گیری برای تمدید در اوپک نبود البته برخی از اعضا از عدم مراعات سهمیه از سوی برخی اعضا گلایه داشتند اما مانع تصمیم نبود.

وی افزود: بیشتر نگران همکاری اوپک پلاس بودند زیرا اگر اعضای اوپک پلاس حاضر به کاهش تولید نشود، اعضای اوپک نیز کاهش تولید ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه ای را تمدید نمی کنند.

زنگنه با تاکید بر اینکه جلسه اوپک با عنوان تنفس تعطیل شد تا همزمان با جلسه فردا ادامه پیدا کند و تصمیم گیری انجام شود، گفت: شرط رسیدن به توافق این است که با هم مذاکره کنیم و حوصله داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث مخالفت روسیه و قزاقستان برای تمدید کاهش تولید مطرح است و قزاقستان می خواهد کاهش تولید را ادامه ندهد و همان کاهش ۵.۵ میلیون بشکه در روز ملاک عمل باشد. 

به گفته زنگنه بر اساس توافق اولیه قرار بود از اول سال ۲۰۲۱ تا اوریل ۲۰۲۲ کاهش تولید به ۵.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری همه اعضا باید موافق باشند، ادامه داد: فردا روز مهمی است هم باید مذاکره کرد و هم حوصله داشت.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران با نظر اکثریت موافق است زیرا بازار شکننده است، گفت: افزایش تولید و عرضه نسبت به تقاضا زیاد است. 

وی افزود: اگرچه امیدی در بازار با توجه به واکسن کرونا ایجاد شده اما بازار شکننده است زیرا ذخایر و تولید بالا است.

زنگنه ادامه داد: برای سال آینده تمام بلوک های اقتصادی دنیا رشد اقتصادیشان مثبت می شود و از منفی ۴ به بالای مثبت ۴ می رسد.

وی تاکید کرد: با این حال تمدید توافق کاهش تولید احتیاطی است که اوپک می کند و البته احتیاط معقولی است.

وزیر نفت درباره میزان صادرات نفت در بودجه سال اینده نیز گفت: هنوز نهایی نشده و پیچیدگی زیادی دارد. برای قیمت نیز براورد ۴۰ دلار در هر بشکه مطرح شده که قابل دفاع است.

وی در مورد زمان بازگشت ایران به بازار نفت در صورت بر داشته شدن تحریم ها نیز تاکید کرد: تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود درباره تولید و صادرات نفت ایران صحبت نمی کنم.

برچسب‌ها کرونا قیمت نفت اوپک روسیه بیژن نامدار زنگنه نفت خام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قیمت نفت اوپک روسیه بیژن نامدار زنگنه نفت خام کرونا قیمت نفت اوپک روسیه بیژن نامدار زنگنه نفت خام اخبار کنکور کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محسن زنگنه» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: هر سال مجلس برای تأمین قیر رایگان مسیر سختی را طی می‌کند تا این مساله ابتدا در مجلس به تصویب برسد و پس از تأیید شورای نگهبان و هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت اجرا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اخیراً بنیاد مسکن شروطی را برای تهاتر قیر رایگان در نظر گرفته و تاکید کرده روستاها باید ۳۰،۳۵ درصد هزینه قیر را پرداخت کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این کار عملاً روستاهای ضعیف با جمعیت زیاد و درآمد کم امکان استفاده از قیر رایگان را نخواهند داشت، چرا که حدود یک میلیارد تومان برای آنان هزینه در پی خواهد داشت.

زنگنه با بیان اینکه با این شروط بنیاد مسکن عملاً قیر رایگان به روستاهای متمول‌تر و برخوردارتر خواهد رسید، گفت: از رییس مجلس درخواست می‌کنم که به بنیاد مسکن تذکر دهد تا آیین‌نامه جدیدی را در این زمینه وضع نکند، چراکه چنین آیین‌نامه‌هایی مصوبه‌های مجلس را از ریل خارج کرده و باعث می‌شود قیر رایگان به روستاهای کمتر برخوردار نرسد.

کد خبر 6084171 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • «پاندای کونگ‌فوکار ۴»؛ همچنان سرگرم‌کننده
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود