Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امتداد - سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با افزایش حدود 1000 درصدی سرمایه شرکت بیمه آسیا موافقت کرد و سهامداران بیمه آسیا تا پایان آذرماه به مجمع می‌روند تا تصمیم نهایی را بگیرند. تصمیم آنها باعث افزایش سطح توانگری مالی، بهبود نسبت‌های بیمه‌گری و مالی این شرکت خواهد شد و بیمه آسیا حضوری متفاوت و مقتدرتر از گذشته در بازار بیمه را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سرانجام پس از ماه‌های تلاش و پیگیری، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در یک بیانیه رسمی، از ثبت و موافقت با افزایش سرمایه بیمه آسیا خبر داد و با انتشار گزارش بیانیه ثبت افزایش سرمایه و همچنین گزارش سازمان حسابرسی کل کشور، طی روزهای باقی‌مانده آذرماه سهامداران به مجمع دعوت خواهند شد. دستور این مجمع مهم تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه شرکت بیمه آسیا از ۲۳۰ میلیارد تومان فعلی به ۲۵ هزار و ۴۱۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان خواهد بود.
 این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت( املاک و زمین‌های بیمه آسیا) در سراسر کشور صورت می‌گیرد که ثمره این تصمیم بهبود و تقویت ترازنامه بیمه آسیا، بهبود نسبت‌های مالی و شاخص‌های بیمه‌گری، ارتقای قدرت سهم نگهداری حق بیمه و البته افزایش سهم قبولی بیمه آسیا از بازار اتکایی، ارتقا و پایداری سازی زمینه سرمایه‌گذاری و سودآوری شرکت خواهد بود.

 هیات مدیره شرکت بیمه آسیا هدف از افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی اعلام کرده و می‌گوید: این اتفاق مهم البته در اجرای برنامه‌های دولت و ریل‌گذاری بیمه مرکزی است به این معنا که سهم اتکایی واگذاری اجباری از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد در رشته‌های غیرزندگی و از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد در رشته‌های بیمه زندگی در افق ۱۴۰۰ خواهد رسید. معنای روشن این تصمیم کلیدی این است که از این پس بیمه آسیا با افزایش ۱۰۰۰ درصدی سرمایه‌اش می‌تواند تنها ۱۰ درصد از ریسک پذیرفته شده در رشته‌های بیمه غیرزندگی و ۲۰ درصد در رشته بیمه زندگی را به دیگر شرکت‌ها واگذار کند.
 در مقام عمل این تصمیم ،دست هیات مدیره بیمه آسیا را برای اعمال مدیریت ریسک بازتر خواهد گذاشت تا آنها حق بیمه‌های تولید شده با ریسک کمتر را نزد شرکت نگه دارند و منابع ناشی از حق بیمه‌ها (درآمد حق بیمه) را برابر آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی و برنامه‌های از پیش طراحی شده مدیریت شرکت، صرف سرمایه‌گذاری کنند که این مهم در نهایت سودآوری پایدار بیمه آسیا را تضمین می‌کند. علاوه بر اینکه همچنان بیمه آسیا در پرداخت خسارت‌ها و عمل به تعهدات خود در قبال بیمه‌گذاران در مقام نخست صنعت بیمه حفظ خواهد کرد.
 افزایش قبولی ظرفیت ریسک بیمه آسیا پس از ثبت رسمی افزایش سرمایه، نه تنها کیفیت توانگری مالی شرکت در سطح یک با ضریب بالا را برای سال‌های آینده تضمین خواهد کرد، بلکه روی کیفیت سودآوری سهام شرکت و همچنین خدمات مورد انتظار بیمه‌گذاران اثر مثبت خواهد داشت و افزون بر اینکه بیمه آسیا در اصلاح سبد پرتفوی بیمه‌گری خود، مدیریت سبد سرمایه‌گذاری‌ها، اجرای برنامه‌های آینده‌نگرانه از جمله در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه زندگی و به ویژه حضور پرقدرت در بازار بیمه اتکایی کشور را دست بالاتری خواهد داشت.
 

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی

تولیدکننده خودرو‌های برقی ویتنامی وین‌فست به دلیل افزایش تحویل خودرو، درآمد بیشتری را در سه ماهه اول گزارش کرد.

به گزارش ایسنا، درآمد سه ماهه این شرکت بیش از سه برابر شد و به ۳۰۲.۶ میلیون دلار رسید اگرچه زیان خالص آن ۳.۵ درصد افزایش یافت.

این شرکت اعلام کرد که در سه ماه اول سال نزدیک به ۹۷۰۰ دستگاه تحویل داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴۴ درصد افزایش داشته است.

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است.

وین‌فست اعلام کرد که علیرغم رقابت شدید قیمت و عدم اطمینان اقتصادی جهانی که چشم انداز فروش خودرو را مختل کرده است، هدف سال ۲۰۲۴ تحویل ۱۰۰ هزار خودروی برقی را حفظ کرده است. بر اساس گزارش ها، وین‌فست بی‌ثباتی اقتصادی و ژئوپلیتیکی مداوم در سطح جهانی را به عنوان یک چالش کوتاه مدت می‌بیند.

محصولات با قیمت پایین‌تر که در سه ماهه‌های آینده اضافه می‌شوند با هدف قرار دادن پایگاه مشتریان گسترده‌تر همراه با شبکه فروش رو به رشد و گسترش به بازار، به تسریع تأثیر و افزایش رشد در نیمه دوم سال کمک می‌کند.

طبق گزارش رویترز، درآمد سه ماهه اول این شرکت بیش از سه برابر سال به سال به ۳۰۲.۶ میلیون دلار رسید، اگرچه ۳۱ درصد کمتر از سه ماهه چهارم سال گذشته بود. زیان خالص آن نسبت به سال گذشته با ۳.۵ درصد افزایش به ۶۱۸ میلیون دلار رسید، اما نسبت به سه ماهه قبل ۱۲.۳ درصد کمتر بود.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند