Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:54:41 GMT

برگزاری تورهای پژوهشی در هفته پژوهش قم

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۴۰۳۴

برگزاری تورهای پژوهشی در هفته پژوهش قم

ایسنا/قم دبیرستاد هفته پژوهش و فناوری استان از برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز دانشگاهی تولیدی، معدنی و پژوهشی همزمان با این هفته خبر داد.

سعید فراهانی‌فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی پژوهش و فناوری اظهار داشت: این هفته، فرصتی مناسب برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف مساله پژوهش و فناوری در کشور فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان، تشویق و ترغیب پژوهشگران، تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی، بستر سازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری توسعه یافته، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها با تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و سایر مراکز مربوطه و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی ذینفعان حال و آینده واحدهای پژوهشی و فناوری با همدیگر از اهداف برگزاری هفته پژوهش است.

معاون دانشگاه قم با بیان اینکه در سال جاری هفته پژوهش با شعار" پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید " برگزار می‌شود افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برگزاری هفته پژوهش در سطح کشور با هماهنگی وزارت کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و در استان‌ها توسط استانداری و دانشگاه معین استان به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

وی به مهمترین برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری جشنواره دانش آموزی، تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور و برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی پژوهشی از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در این ایام است.

به گفته فراهانی‌فرد، برگزاری سمینارهای شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری، دیدار با نخبگان پیشکسوتان علمی مخترعان و فناوران، برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز دانشگاهی تولیدی، معدنی و پژوهشی، تقویت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه‌ها و تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از دیگر برنامه های مدنظر در هفته پژوهش و فناوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هفته پژوهش دانشگاه پژوهش و فناوری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید