Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شیوع کووید ۱۹ در استان افزود: بر اساس بررسی‌های اپیدمیولوژیک در تاریخ ۳ تیر در بهترین وضعیت چند ماه اخیر قرار داشتیم به طوری که استان به تدریج به وضعیت سفید نزدیک می‌شد اما سهل انگاری‌ها موجب شیوع گسترده بیماری شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۳ آبان بیشترین تعداد بستری‌های استان ثبت شد اما با اعمال محدودیت‌ها از ۲۳ آبان تعداد بیماران بستری ۴۰۰ نفر کاهش یافت، ادامه داد: هر اجتماعی به هر شکلی و در هر مکانی موجب انتشار ویروس می‌شود، که در موج سوم تعداد بستری‌ها افزایش یافت کمبود تخت و مشکل اکسیژن نداشتیم و متخصصین و پرستاران با جان و دل تلاش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره طرح شهید سلیمانی گفت: طرح مدیریت و کنترل به شیوه محله محور شهید قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است. یکی از اهداف این طرح مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی برای کنترل اپیدمی می‌باشد. در این طرح ضمن تبلیغ رعایت پروتکل بهداشت و درمان، از گروه‌های آسیب پذیر نیز حمایت می‌کنند.

آقازاده افزود: طرح محله محور به صورت طرح ملی ابلاغ شده است که محور این طرح دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، بسیج مردمی و مساجد و محلات، هلال احمر، شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد است که برای هر کدام وظیفه‌ای تعریف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح شناسایی بیماران مبتلا و مثبت کووید ۱۹ هستند که پس از شناسایی افراد در صورت نیاز به حمایت و قرنطینه توسط بسیج و مراقبین سلامت کمک شوند تا در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح از اول آذر و در ۳ محله در ارومیه آغاز شده است گفت: در حال حاضر به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ تست روزانه در استان انجام می‌گیرد و همچنین ۱۰ هزار تست سریع به استان رسیده است که با استفاده از تست سریع می‌توان در کمتر از ۳۰ دقیقه افراد مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در هیچ آزمایشگاهی تست سریع انجام نمی‌گیرد و این تست‌ها فقط در اختیار بهداشت و درمان است.

کد خبر 5084875

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد آقازاده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا ترور دانشمندان هسته ای بوشهر گرگان عکس استانها تعطیلی ادارات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان  گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و به طور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰ روز ۶۸۲هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی‌ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی افزود: جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷ هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی