Web Analytics Made Easy - Statcounter

«میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واشنگتن موضع سازنده ای را در قبال برجام اتخاذ می کند.

خبرگزاری میزان -  اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: این احتمال زیاد وجود دارد که طرف آمریکایی در دوره حکومت جو بایدن موضع سازنده تری را در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در مورد دورنمای مذاکرات ایران و آمریکا خاطرنشان کرد که در این مورد پیش بینی کردن دشوار است اما شانس برای مذاکره وجود دارد.

وی افزود: شانس واقعی برای آغاز گفت و گوها بین ایران و آمریکا وجود دارد اما موارد اختلاف بقدری زیاد است که من نمی توانم در این مورد پیش بینی کنم.

اولیانوف پیشتر خاطرنشان کرد که بدون مذاکره جدید، می‌توان «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را به حالت قبل و شرکت مجدد آمریکا در آن بازگرداند.

به گزارش ایرنا، این مقام روس روز شنبه در صفحه فیس بوکی خود نوشت: دیپلمات ها و تحلیلگران در مورد سیر اوضاع پیرامون ایران در سال ۲۰۲۱ گمانه زنی می کنند.

وی افزود: اظهارات مقام‌های ایرانی در این مورد قابل توجه است که تصریح می کنند امکان بازگشت خودکار و بدون هرگونه مذاکره وضعیت (پیرامون برجام) را به شرایطی که در دوره اوباما قرار داشت، ممکن می دانند.

بیشتر بخوانید: ان بی سی: جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا شد اوراسیا تایمز: ایران با وجود تحریم‌ها ابرقدرت پهپادی شد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: به این ترتیب آمریکا به اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باز می گردد و تحریم ها را لغو می کند و تهران اجرای کامل برجام را از سر می گیرد.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: بایدن روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بایدن روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکش اما خطا نکن!

این روزها رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات آمریکا و اکثر احزاب سنتی اروپا، مواضع جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت ظاهری با سیاست‌های نتانیاهو در نوار غزه ( خصوصا در قبال بمباران رفح) را برجسته‌سازی کرده و آن را نماد طغیان کاخ سفید علیه تل‌آویو قلمداد می‌کنند! حتی تحلیلگران غربی یک گام فراتر رفته و می‌گویند بایدن دیگر بیش از این تحمل حضور نخست‌وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس در مسند قدرت را ندارد! جو بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی رویکرد نتانیاهو، در نوار غزه را خطا خواند و ضمن اعلام مخالفت خود با آن افزود : از مقامات اسرائیل می‌خواهم با اعلام
آتش بس بگذارند طی ۶ یا ۸ هفتۀ آینده غذا و دارو وارد نوار غزه شود.در خصوص مواضع اخیر بایدن نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
نخست اینکه سخن گفتن از تفکیک نتانیاهو و بایدن، تمایز میان واشنگتن و تل‌آویو و حتی اختلافات راهبردی و تاکتیکی طرفین در قبال تحولات منطقه ( ازجمله جنگ غزه ) اساسا خطاست. نباید فراموش کرد که از نخستین لحظه جنگ غزه تاکنون، به‌مانند گذشته، واشنگتن به‌مثابه متغیری وابسته به تل‌آویو وارد میدان شده و حتی در جنگ اخیر، بخش عمده‌ای از فرماندهی میدانی، نظامی و امنیتی نبرد نیز بر عهده پنتاگون و سنتکام است. ازاین‌رو ادعای بایدن مبنی بر خطا بودن رویکرد نتانیاهو، نوعی فرافکنی آشکار در قبال نقش پررنگ کاخ سفید در کشتار و نسل‌کشی غزه و البته شکست مشترک آمریکا-اسرائیل در میدان نبرد با حماس است.
نکته دوم اینکه آمریکا اخیرا پس از رأی ممتنع به قطعنامه شورای امنیت ( که در آن صرفا از آتش‌بس موقت در غزه سخن گفته شده بود)، بلافاصله این قطعنامه را اختیاری توصیف کرد تا صهیونیست‌ها با خیالی راحت نسبت به لازم‌الاجرا نبودن آن، برای کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی خط‌ونشان بکشند.فراتر از آن، هدف آمریکا از تأکید بر یک آتش‌بس موقت ۶ تا ۸‌هفته‌ای ،هرگز صیانت از جان انسان‌های بی‌گناه در فلسطین نبوده و نیست.
هدف مشخص واشنگتن این است که حماس با آزادی همه اسرای صهیونیست در غزه موافقت کند و متعاقبا، مدتی کوتاه از نبرد به دور بماند و پس از پایان آتش‌بس موقت، رژیم اشغالگر قدس بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای ( ازجمله وجود اسرای صهیونیست در غزه)، به بمباران وحشیانه‌تر غزه، رفح و خان یونس بپردازد.این نقشه شوم مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، بارها از سوی حماس و گروه‌های مقاومت رصد شده و قطعا اجازه اجرایی شدن آن داده نمی‌شود. نکته پایانی اینکه بخشی از بازی تبلیغاتی بایدن و سخنان مزورانه وی در قبال جنگ غزه، ناظر بر نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکاست. با توجه به اینکه جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل دموکرات‌ها در ایالات مهم و سرنوشت سازی مانند میشیگان، پنسیلوانیا و نوادا شده است، اکنون بایدن بر آن است تا حداقل در ظاهر، بدون آنکه در عمل تغییری نسبت به سیاست‌های وحشیانه مشترک خود و نتانیاهو در غزه صورت دهد، از تمایز و تفاوت ویژه خود با نتانیاهو و صهیونیست‌ها سخن بگوید.قطعا این بازی نخ‌نما نیز تاریخ‌مصرف معینی دارد و نمی‌تواند تبدیل به یک سوپاپ اطمینان کاذب برای رئیس‌جمهور قاتل و کودک کش آمریکا شود.

 

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • بکش اما خطا نکن!
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران